Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder: Sortera på namn och datum i olika mappar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Kan man sortera en mapp på namn och en annan på datum? Hur gör man isåfall? Satt och testade förut, men fick det inte att fungera. Om det nu går.

Mvh

Lustigt, hade glömt bort att jag skapade den här tråden. Fick återigen "problemet" på halsen och försökte googla mig till ett svar och hamnade här igen!

Så, någon som har svar på frågan ovan?

Mvh

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 23:17

Jag testade nu att öppna en mapp i Finder och ändra sorteringen till Typ (Innehåll - Ordna efter...). Gick sedan till en annan mapp (på samma hårddisk) och satte sortering på Ändringsdatum. Gick därefter tillbaka till den första mappen och den låg kvar efter Typ.
Var det inte så du menade?

Ursprungligen av kenjon:

Jag testade nu att öppna en mapp i Finder och ändra sorteringen till Typ (Innehåll - Ordna efter...). Gick sedan till en annan mapp (på samma hårddisk) och satte sortering på Ändringsdatum. Gick därefter tillbaka till den första mappen och den låg kvar efter Typ.
Var det inte så du menade?

Det var exakt så jag menade, men det fungerar inte för mig. Till exempel så vill jag ha min Hämtade filer-mapp sorterad på Ändringsdatum och min Film-mapp på Namn, men ändrar jag den ena så ändras bägge. Det måste vara någon inställning någonstans, men var?

Mvh

OSX 10.6.8 förresten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 10:45

Och du är inte inne på Innehåll - Visa visningsalternativ och ändrar? Där finns en kryssruta för Använd som förval.
Eller kanske om du har gjort det en gång tidigare, så kanske den gör en over-ride på dina nya val...

Ursprungligen av kenjon:

Och du är inte inne på Innehåll - Visa visningsalternativ och ändrar? Där finns en kryssruta för Använd som förval.
Eller kanske om du har gjort det en gång tidigare, så kanske den gör en over-ride på dina nya val...

God kväll!
Jag har gått alla vägar jag kan för att försöka ändra, men inget fungerar. Och jag har ingen kryssruta med Använd som förval. Mycket konstigt. Ändrar jag i en mapp, så ändras alla!

1
Bevaka tråden