Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externa hårddisken brummar när datorn sover

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i mitt rum en Macbook Air och till den kopplad en hårddisk via USB. När datorn vilar så hör jag titt som tätt att den externa disken frustar igång och låter som bara hårddiskar kan. Det är väldigt irriterande när jag försöker sova eller bara vill ha det tyst. Är det Power Nap som spökar? Kan jag göra något åt besvärligheten?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 12:20

PowerNap finns ju bara på de senaste Macarna, du skriver inte vilken modell du har.
Visst kan det vara PowerNap, eller har du kollat i Systeminställningar - Strömsparare om du har Vakna vid Nätverksåtkomst ikryssat?

Det var ikryssat. Men vem är det som vill åt min dator via nätverket undrar jag?
Det är en PowerNap Air jag har, men jag förstår inte vad PowerNap ska med den externa disken till, och så ofta? Säkert var 15 minut. Den används bara för extern lagring, inte för mail eller systemfiler eller annat som jag trodde PowerNap arbetade med.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-10 18:25

Jag tror inte PowerNap vill kolla på din externa disk, men troligen blir USB-portarna spänningssatta när PowerNap gör sitt, och då vaknar USB-disken.

1
Bevaka tråden