Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard letar alltid WIFI nätverk vid uppstart fast jag väljer Turn Airport Off.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-09-10 13:43

En sak som var skönt med att gå över från Windows var att slippa alla egensinniga hyss som datorn höll på med. Men vad är nu detta. Nu spelar det ingen roll om jag stänger av Airporten. Så fort det blir dags för en omstart hoppar den igång igen och letar upp nätverk, alls utan att jag frågat om det.
Vad är nu detta för inställning? Jag hittar ingenting om "starta aiporten vid uppstart", och jag är säker på att det inte varit så här tidigare. Valde jag OFF höll den sig OFF tills jag valde den ON.

Ett tips är att installera den senaste uppdateringen igen - fast i "combo-version". Det kan ibland lösa mystiska problem, genom att eventuella skadade systemfiler ersätts. Om du kör Snow Leopard, så är det den här uppdateringen som gäller:
Mac OS X 10.6.8 Update Combo v1.1

Och det här tipset förutsätter att du redan har installerat alla tillgängliga uppdateringar. Om inte, prova med det först.

Du kan prova med det här också (även om jag tvivlar på att det gör någon nytta i det här fallet):
Återställa Mac-datorns PRAM och NVRAM

  • Medlem
  • 2012-09-13 09:48

Tack för svar Jesper!

Ska prova 1.0.6.8 Combo som du rekommenderar. Kan jag installera den uppdateringen rakt av från 10.6.7?

Ursprungligen av Dsc:

...Kan jag installera den uppdateringen rakt av från 10.6.7?

Ja, självklart. Men gör det inte - se tips längre ner.

Det speciella med Combo-uppdateringar är att de fungerar för alla versioner. "10.6.8 combo" innehåller alla uppdateringar från 10.6.0 till 10.6.8. Du kan använda den för att uppdatera från vilken 10.6.x som helst.

Det jag undrar mest nu är:
Varför sitter du kvar med 10.6.7? Det är nästan 15 månader sedan 10.6.8 släpptes. Speciellt om man har något problem, så provar man väl att installera alla tillgängliga uppdateringar?

Mitt tips:
Kör först "Software Update" (Programuppdatering), och installera alla tillgängliga uppdateringar som dyker upp där. Om problemet ändå kvarstår efter det, prova då att ladda ner och installera combo-uppdateringen.,

Senast redigerat 2012-09-14 08:03
  • Medlem
  • 2012-09-13 19:25
Ursprungligen av Dsc:

Tack för svar Jesper!

Ska prova 1.0.6.8 Combo som du rekommenderar. Kan jag installera den uppdateringen rakt av från 10.6.7?

Har ej uppdaterat för jag läst om att det fanns något med nätverksinställningar som slutade fungera bra i 1.0.6.8, så därför avvaktat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 22:04

Du har ju redan problem med nätverket, så varför avvakta?

1
Bevaka tråden