Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten SSD - vad skall installeras?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har satt in en 60GB SSD i den optiska platsen och tänkte uppgradera till ML. Eftersom SSDn är liten så kan jag inte bara migrera över allt utan måste föra över det som behövs (och det som kan vara smart att ha där, om det ryms) i SSDn. Frågan är bara vad?

Ursprungligen av Konfysius:

...Frågan är bara vad?

Vi vet inte vad du har, så hur ska vi kunna svara på vad du ska flytta? Du berättar ju inte ens hur mycket utrymme ditt system tar idag.

Ett generellt tips kan väl vara ungefär så här:
- Lägg operativsystem och alla program på SSDn.
- Lägg dokument på hårddisken.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-09 22:11

Använder du itunes / iphoto / imovie / mm så flytta biblioteken till annan disk.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-09 22:25
Ursprungligen av Json_81:

Använder du itunes / iphoto / imovie / mm så flytta biblioteken till annan disk.

Det är en bra idé.

Här finns en bra artikel som tipsar om ex att skapa symboliska länkar till dessa bibliotek:
Using OS X with an SSD plus HDD setup - Matt Gemmell

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-11 09:31

Även downloads är en bra ide att flytta.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-09-11 10:54

Jag hakar på den här frågan. Jag har en Macmini (mid2011) som jag planerar att komplettera med en SSD-disk på 120Gb (Har beställt ett kit från OWC OWC DIYIMM11D2 'Data Doubler' 2.5" Hard Drive / SSD... in stock at OWC)
På den befintliga disken används ca 350Gb (ca 150 Gb ledigt) så jag kan ju inte klona den till den nya SSD´n rakt av.
Nån som har några smarta tips på hur man ska gå tillväga?

1
Bevaka tråden