Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker en bra ryggsäck för pendlare

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp alla glada (och ni andra med )

Jag är på jakt efter en ny ryggsäck nu inför hösten och vintern.

Väskan skall rymma:
Matlåda i botten (a'la Ikea)
Extra tröja
regnkläder

sen självklart:
Ipad, mbp 17", och diverse små grejor.

Det viktiga är ju att "botten"plattan är så stor att matlådan kan stå på botten
(jag vill gärna inte ställa matlådan upp så att jag får bea-sås i väskan igen visserligen kan kan ha en påse men det är inte samma sak)

Jag har sett många moderiktiga och häftiga väskor men då har de 50-11fack att ha grejor i inne i väskan och då får inte matlådan plats.

Vad använder ni och hur funkar det för er?
har ni en datorväska och en plastkasse till maten?

Tacksam för all hjälp

//KRS

Alla vet att det är en brun papperspåse som gäller för lunchen numera. Tyvärr är den slutsåld, men jag kan göra en replika till dig för halva priset. $290 for a Designer Paper Bag - ABC News

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-07 15:09

Camper 30

Ägt många väskor (foto/datorväskor) genom åren men den där tar hem priset. Inte så bra för foto men för allt annat.
Framförallt så är den skön att ha på ryggen. 1-8h - inga problem.

Står att den fixar en 15", men en 17" bör inte vara några problem. Mycket bekväm att ha på ryggen en längre stund.
Basen är stor nog för en bra portion lunch!

Jag använder en Lundhags Cult 25-liter. Den har två fack för dator och iPad. Det stora facket är tillräckligt stort för att få plats med en matlåda och en del annat. Brukar klara mig lugnt med den när jag ska vara bort nån dag i jobbet.

Ett plus är att datorfacket har en egen ingång. Smidig att slippa rota i det stora facket.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-09-07 16:48

Jag använder min skidryggsäck, en DaKine Mission med några år på nacken, fungerar mycket bra. Men om jag skulle köpa en ny idag, skulle jag troligtvis vända mig till Haglöfs och deras Backup-serie.

Daypacks Unisex | Haglöfs

Jag har använt den här: Arcteryx, Blade 24 från Naturkompaniet . Det är fantastisk bra kvalitet och man slipper ha en Haglöfs som som en miljon andra människor. det finns både en lite större och en lite mindre version. Kanske du behöver den större.

Senast redigerat 2012-09-08 10:29

Lite standardmässigt, men min Haglöfs Corker Large är den bästa ryggsäck jag någonsin haft. Grymt praktisk.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-07 21:53

ThinkGeek :: The Bag of Holding Messenger Bag

Jag har visserligen messenger versionen, men den rymmer tokigt mycket.
Lite osäker på om du kan ställa en matlåda i den dock, den får inte vara för bred.

  • Medlem
  • LINKÖPING
  • 2012-09-08 09:46

17" MacBook Pro by Incase

köpte en incase för att ha till skolan har som dig fast en 13" air istället och i botten på den lägger ja matlådan och den får plats perfekt.

Efter många år av olika sorter, märken, varianter så finns bara ett val, och det är produkterna av Thule Sweden! Snygga, tåliga och j-igt bra kvalité! Kan bara ge 12 + av 10 möjliga!

Thule - Ryggsäckar och axelväskor

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-09 12:03

Thule är förmodligen inte något alternativ för ca 80 % av alla svenskar. Två försäljare i Sverige (Malmö och Uppsala)…

Ursprungligen av Todd:

Thule är förmodligen inte något alternativ för ca 80 % av alla svenskar. Två försäljare i Sverige (Malmö och Uppsala)…

Och Apple Store! Kanske inte lätt att köpa över disk, men har aldrig varit med om en bättre och mer gedigen väska! Sjukt bra kvalité! Och mycket smarta lösningar! Ett bra sätt att kolla kvalitén på en väska är blixtlåsen! Känns de inte bra så är väskan inte bra, och här på Thules så är de överdrivet bra!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-09 13:38

arcteryx-väskan som tipsades om tycker jag ser väldigt nice ut, har varit nära att köpa en sån i typ ett år! blev en tnf basecamp istället dock...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-09-09 14:28

Det här är kanske något för dig. Har funderat själv på att köpa en mindre till min 13"
Kånken Laptop 17"

1
Bevaka tråden