Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vi kan vänta oss den 12 september

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om jag skulle få önska en överraskning angående iPhone 5 så vore det att Apple skulle ha implementerat någon av de nya teknikerna för att vattenskydda elektronik. Det finns produkter redan idag som, åtminstone i marknadsföringen, verkar mycket imponerande. Två exempel är HzO WaterBlock och Liquipel.

En iPhone som inte räds väta vore något som många skulle ha nytta av i praktiken. Det är också något som kunderna verkar gilla, Telia noterar t.ex. att tre av tio mobiltelefoner på deras topplista är just vattenskyddade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-07 08:46
Ursprungligen av Adrian B:

En iPhone som inte räds väta vore något som många skulle ha nytta av i praktiken.

Äh. Sätt den i ett vettigt skal, vetja!

QUICK REVIEW: PATIMA IPHONE 4S VIDEO HOUSING | Deepshots

Ursprungligen av pesc:

Äh. Sätt den i ett vettigt skal, vetja!

QUICK REVIEW: PATIMA IPHONE 4S VIDEO HOUSING | Deepshots

Det där var något av det löjligaste jag sett!

Ursprungligen av pesc:

Äh. Sätt den i ett vettigt skal, vetja!

QUICK REVIEW: PATIMA IPHONE 4S VIDEO HOUSING | Deepshots

Ha ha, smidigt

Önskar jag kunde slippa skydd alls på min iPhone (har en bumber) för jag tycker Seinfeld formulerar det bra:

Citat:

"Ugh look at that pathetic little protector. Why dont you walk around with a helmet on too? You should have a big styrofoam helmet."

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-07 00:18

Att inte Apple har köpt upp ett sådant bolag...

Frågan är väl hur bra det Egentligen funkar. Sedan tror jag inte Apple har någon agenda alls för att skydda sina manicker när dom droppar ner i muggen :-D. Man köper en ny eller försäkringsbolaget köper en "ny" = Good Bizniz. Det är vi kunder som betraktar våra dyrt inköpta iPhones som kinesiska vasar - inte Apple...för dom är det disposable gizmos - det kommer nya hela tiden - förbrukningsmaterial så att säga.

Ursprungligen av kenjon:

Att inte Apple har köpt upp ett sådant bolag...

Ursprungligen av Zimmerman:

Frågan är väl hur bra det Egentligen funkar. Sedan tror jag inte Apple har någon agenda alls för att skydda sina manicker när dom droppar ner i muggen :-D. Man köper en ny eller försäkringsbolaget köper en "ny" = Good Bizniz. Det är vi kunder som betraktar våra dyrt inköpta iPhones som kinesiska vasar - inte Apple...för dom är det disposable gizmos - det kommer nya hela tiden - förbrukningsmaterial så att säga.

Jag är inte så säker på att Apple inte vill bygga saker som håller, men däremot håller jag med om att frågan är hur bra det egentligen fungerar. Jag har inte sett (men inte heller letat) några mera ingående tester av den här tekniken, bara dreglat över marknadsföringen...

Men Apples grejer håller ju alldeles utmärkt - det är högsta kvalitet enligt min mycket långa erfarenhet. Men dom som alla sätter ju en gräns och jag tror definitivt denna gräns inte inefattar vatteskydd för elektroniska komponenter. Det är inte på agendan då det är ett försumbart problem och det ligger inte i deras intresse att tillverka dykarsäkra manicker heller :-D. Alltså; tekniken/kostnaden i förhållande vad man får...och vad får man? Jo, efter mycken möda och investeringar - tillverkningstekniken måste också omdesignas/rekonstrueras - så får man manicker som räddar några promille klanskallar som tappar luren i muggen etc.
Apple lägger sitt krut på VIKTIGA saker.

Som gammal amatörkemist/fysiker så är jag dessutom mycket skeptisk till tekniken - vatten/vätska är mycket svårt att stoppa och det räcker med att en eller ett par ställen inte är 100% (övergångar mellan elektronikdelar t.ex.) så är hela grejer skit. Svagaste länken osv...
Nej, jag tror att detta bara är ett företag som jagar investerare och dom kommer säkert att hitta användningsområden men dessa områden innefattar inte mobilbranchen som inte är mil-spec och prylarna har så kort livslängd att dom inte hinner tappas i vattenpölar :-D.

Om det visar sig att 1% av alla iPhone-användare genom sitt leverne har en syra på fingrarna som anfräter skärmglaset så kommer inte Apple att ta fram ett nytt superglas som klarar denna syra - oavsett hur geniala patent som finns och oavsett hur många nya företag med denna idé som jagar investerare. Etc.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är inte så säker på att Apple inte vill bygga saker som håller, men däremot håller jag med om att frågan är hur bra det egentligen fungerar. Jag har inte sett (men inte heller letat) några mera ingående tester av den här tekniken, bara dreglat över marknadsföringen...

Ursprungligen av Zimmerman:

Men Apples grejer håller ju alldeles utmärkt - det är högsta kvalitet enligt min mycket långa erfarenhet. Men dom som alla sätter ju en gräns och jag tror definitivt denna gräns inte inefattar vatteskydd för elektroniska komponenter.

[...]

Apple lägger sitt krut på VIKTIGA saker.

Du har helt rätt i att Apple bara fokuserar de stora viktiga sakerna och jag sa inte att jag trodde det skulle komma, bara att jag önskade det. Och jag vet inte om tekniken ens fungerar som utlovat. Så det är en önskedröm i dagsläget.

Men med det sagt så tror jag ändå att det är något som folk vill ha i rätt stor omfattning. Tre av Sverige mest sålda telefoner är redan vattenskyddade, bara en sådan sak. Och jag tror jag känner fler som fått sina telefoner trasiga på grund av fuktskador än fallskador. Jag tror vattenskydd skulle vara fler till nytta än 4G-teknik om vi säger så.

Och när vi snackar funktioner som skulle gagna många så vore det en skärm som fungerar bra i solljus, men det är en annan diskussion

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-07 15:35
Ursprungligen av Adrian B:

Och när vi snackar funktioner som skulle gagna många så vore det en skärm som fungerar bra i solljus, men det är en annan diskussion

Ja, det vore min högsta önskan att ha en iPad så att man kunde titta på film då jag sitter på balkongen. Men jag inser att det är en helt orealistisk utopi. :/

..sen vore det ju förträffligt om Apple kunde bygga in en funktion i iPhone som kan ta bort alla missfärgningar i toalettstolen. Så när folk av misstag tappar sina telefoner i toaletten blir de positivt överraskade, inte bara av att telefonen fortsätter att fungera, utan att den även rengjort toaletten!

(Sorry, det är sent och jag borde sova...)

Det där kom redan med 4S. Prova får du se!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-07 08:13

Jag hoppas verkligen Apple överraskar.
Just nu känns det bara som att det blir en lite längre telefon med LTE, trist.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-07 08:36
Ursprungligen av zappee:

Jag hoppas verkligen Apple överraskar.
Just nu känns det bara som att det blir en lite längre telefon med LTE, trist.

Indeed...och i min värld en ful dimensionering på en telefon. För att inte tala om opraktisk.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-07 10:53

Jag håller inte med. Titta på de som skickar in sina telefoner (inte bara iPhone) för reparation, och som får svaret "fuktskadad".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-07 15:42

Clayton Morris på Fox säger att nya iMac's kommer släppas nästa vecka i samband med eventet.

Ursprungligen av Clayton Morris:

I've been hoping for an iMac update and it looks like my wish is about to come true! Multiple sources tell me that a new lineup of desktop machines from Apple is imminent.

Hoppas innerligt på detta.

Jag vill att det ska presenteras en ny Mac mini så jag kan få köpa min första Mac! Har varit lite dåligt med rykten om en ny sådan (vad jag sett iaf)

Har uppdaterat kortet på Apples site, jag är redo. Fan ta Apple om bolaget inte vill ha mina pengar nästa vecka!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-07 18:23
Ursprungligen av keptang:

Har uppdaterat kortet på Apples site, jag är redo. Fan ta Apple om bolaget inte vill ha mina pengar nästa vecka!

Shut up and take my money!

Ska bli intressant att se iPhone 5 + iOS 6, hoppas kombinationen blir bra. Annars blir det en WP8, t.ex. en Nokia Lumia 920.

Hoppas de lägger ut en webbsändning direkt efter eventet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-07 19:08

Det blir ju svårare och svårare för Apple att överraska på dessa 'keynotes'/mässor/konvent då läckorna blir alltmer avancerade och utstuderade - allting vänds ut och in hundramiljonergånger och folk lägger ner otrooooooooooligt mycket energi på att 'avslöja' kommande produkter både med avancerade bilder och 'säkra' referenser till 'pålitliga' källor!

Allt detta gör att Apple-världen på ett sätt blivit tråkigare.
Skulle någon på Apple idag t.ex. kunna göra en så överraskande och omvälvande presentation som Steve Jobs gjorde då han presenterade den nya iPhonen 2007 !? Idag presenterar man snarare det som alla VET kommer i någon form, måhända i något andra konfigurationer (där oftast prestandan möts med besvikelse). Jag har mao inga revolutionerande förväntningar på nästa veckas presentation annat än att de verkligen ger oss en iPhone 5 - hur den nu än är konfigurerad. Och att den är TILLRÄCKLIGT bra för att marknaden skall tycka det var värt väntan (den borde ha kommit tidigare - 4Gs var ett klassiskt 'mellansteg').

Skulle jag bli positivt överraskad så blir det i sådana fall av att de lanserar en kraftigt uppdaterad MacPro (kanske för sista gången?)
samt att de insett att en nischad marknad fortfarande behöver en MacBookPro 17'' - många av oss vill fortfarande kunna bära med sig en stor skärm, inte koppla upp sig mot befintliga stationära... Men allt detta lär inta hända nästa vecka. Får vara nöjd med en ny iPhone 5 - gott nog!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-09-07 20:59

Jag tror att vi kan vänta oss det här...:D

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-09-07 22:48

Utseendet på nya iPhone och kanske att den kommer att heta 5 vet vi redan. Och att den har ny dock-kontakt.
Men det måste finnas någon key selling point som gör att vi alla vill ha den. LTE är inte tillräckligt, tror jag.

Varför har det inte kommit någon golden master på iOS 6, det är ju bara fem dagar kvar, finns det något riktigt ballt dom lagt in i iOS 6?

Ursprungligen av Mija:

Utseendet på nya iPhone och kanske att den kommer att heta 5 vet vi redan. Och att den har ny dock-kontakt.
Men det måste finnas någon key selling point som gör att vi alla vill ha den. LTE är inte tillräckligt, tror jag.

Varför har det inte kommit någon golden master på iOS 6, det är ju bara fem dagar kvar, finns det något riktigt ballt dom lagt in i iOS 6?

Vet vi hur utseendet kommer att bli, en utdragen iPhone 4*? Det tror jag inte på..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-09-07 22:57

Det kanske vi inte vet, men ett nytt utseende räcker inte för att jag ska köpa den. Att ha en större skärm, annan kontakt och LTE är inget som imponerar på någon idag. Ingen bryr sig nämnvärt om det blir högre upplösning på kameran.

Det måste finnas nåt mer.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-07 23:03
Ursprungligen av Mija:

Det kanske vi inte vet, men ett nytt utseende räcker inte för att jag ska köpa den. Att ha en större skärm, annan kontakt och LTE är inget som imponerar på någon idag. Ingen bryr sig nämnvärt om det blir högre upplösning på kameran.

Det måste finnas nåt mer.

Instämmer, annars är det är en 4S+

Ursprungligen av Mija:

Ingen bryr sig nämnvärt om det blir högre upplösning på kameran.

Håller inte med om det här.

Kameror på mobiler är fortfarande en mycket viktig del av specen. Inte för alla kanske, men tittar man på Flickr och andra liknande sajter, så är mobilkamerorna väldigt populära (man har dem ju med sig).

Personligen är inte just upplösningen det viktigaste: tar hellre ökat dynamiskt omfång och bättre egenskaper när det mörknar. Jag tror dock kameran spelar roll/gör skillnad.

Sen är det ju med iPhone som de flesta andra datorer. Uppdateringarna kommer alltmer att bli uppgraderingar av hårdvaran. Snabbare CPU, mer minne etc.

Jag sitter på iPhone 4 och skulle VERKLIGEN önska mig att surfupplevelsen blev mer lik den på dator i hastighet. En rappare telefon i allmänhet är en rejäl uppdatering.

För min del behöver man inte uppfinna hjulet varje gång en ny iPhone kommer, men jag förväntar mig att det blir en bättre telefon på alla plan.

Höga, realistiska krav tycker jag är en bra melodi.

<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

hoppas nästa iphone blir något extraordinärt, annars behåller jag min iphone 4 och köper mig en mac mini istället.

Ursprungligen av tqila:

hoppas nästa iphone blir något extraordinärt, annars behåller jag min iphone 4 och köper mig en mac mini istället.

Du vet att Mac Mini har rätt så dålig mottagning på 3G-bandet va?

Bevaka tråden