Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event den 12:e September

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 13:52
Ursprungligen av joakimo:

En sak jag skulle vilja önska av nästkommande iPhone är något rundade former på baksidan då min nuvarande iPhone4 sliter på jeansen med sina vassa kanter.

Jaaa! Detta har jag tjötat om till många men ingen har upplevt problemet. Jeansen räcker minst 6 månader kortare pga en väldigt oergonomisk form.

Ursprungligen av baller:

Jaaa! Detta har jag tjötat om till många men ingen har upplevt problemet. Jeansen räcker minst 6 månader kortare pga en väldigt oergonomisk form.

Du känner inte att det tar emot lite när du ska ta på dig jeansen på morgonen?
Kanske dags att prova en eller två storlekar större?

Skulle vara lite kul om siffran 5 bara stod för att Apple släpper 5 nya produkter (typ iPod shuffle, iPod nano, iPod touch, iPhone och någon till).

Inte för att jag tror det, men det vore kul bara för att se reaktionerna

Ursprungligen av Adrian B:

Skulle vara lite kul om siffran 5 bara stod för att Apple släpper 5 nya produkter (typ iPod shuffle, iPod nano, iPod touch, iPhone och någon till).

Inte för att jag tror det, men det vore kul bara för att se reaktionerna

iPhone 5, iPad Mini, iPad 4, MBPr 13" och ny Mac Pro?

Ursprungligen av Adrian B:

Skulle vara lite kul om siffran 5 bara stod för att Apple släpper 5 nya produkter (typ iPod shuffle, iPod nano, iPod touch, iPhone och någon till).

Inte för att jag tror det, men det vore kul bara för att se reaktionerna

Eventet heter "It´s almost here" ... inte "They are almost here"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-06 12:40

Det är ingen femma, det är ett kantigt "S". Vilket så klart betyder att det inte blir nån ny design, utan en iPhone 4SS.

Ursprungligen av Vassius:

Det är ingen femma, det är ett kantigt "S". Vilket så klart betyder att det inte blir nån ny design, utan en iPhone 4SS.

iPhone 4S Special Edition - LTE

Ursprungligen av Vassius:

Det är ingen femma, det är ett kantigt "S". Vilket så klart betyder att det inte blir nån ny design, utan en iPhone 4SS.

En tysk modell med inspiration från det glada 40-talet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-06 20:53

Vem fasen går i pösiga jeans idag, förutom möjligtvis danskarna...modemässigt hopplöst efter.

Kommande iPhone kan faktiskt utgöra ett smärre problem i vanliga jeans eller andra byxor. Det blir ruggigt tajt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-06 21:01

Har det inte varit lite väl många läckor av designen på kommande iPhone på senaste? Kontrollerade läckor eller inte?

Spontant tänker jag att Apple har stor koll och inte läcker överhuvudtaget. Jag har varit väldigt tveksam till alla rykten, och på senare tid inte orkat brytt mig alls. Samtidigt finns det leverantörer som för en summa säljer vad de vet…

Ursprungligen av joakimo:

Har det inte varit lite väl många läckor av designen på kommande iPhone på senaste? Kontrollerade läckor eller inte?

Spontant tänker jag att Apple har stor koll och inte läcker överhuvudtaget. Jag har varit väldigt tveksam till alla rykten, och på senare tid inte orkat brytt mig alls. Samtidigt finns det leverantörer som för en summa säljer vad de vet…

Det handlar nog om att det är så många utländska underleverantörer inblandade att det numera är omöjligt för Apple att täta alla hål.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-06 21:14
Ursprungligen av Capeman:

Det handlar nog om att det är så många utländska underleverantörer inblandade att det numera är omöjligt för Apple att täta alla hål.

Det tråkiga med att man följer alla nyheter och rykten är att det blir som att öppna "Lucka 24" redan 1:a December. Men hur kan man låta bli.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 23:00
Ursprungligen av Capeman:

Det handlar nog om att det är så många utländska underleverantörer inblandade att det numera är omöjligt för Apple att täta alla hål.

Precis samt att ju större de blir ju svårare är det att tysta alla …

Ursprungligen av joakimo:

Har det inte varit lite väl många läckor av designen på kommande iPhone på senaste? Kontrollerade läckor eller inte?

Spontant tänker jag att Apple har stor koll och inte läcker överhuvudtaget. Jag har varit väldigt tveksam till alla rykten, och på senare tid inte orkat brytt mig alls. Samtidigt finns det leverantörer som för en summa säljer vad de vet…

Det var en bra diskussion om det mellan några av de mest insatta på branch.com: Apple Hardware Leaks - Branch

Kontentan var att det är ytterst svårt för Apple att täta läckor tidigt i produktionen när de ligger ute hos underleverantörer. Det är verkar ju bara vara enstaka komponenter som läcker hela tiden, men vi har inte så vitt jag vet sett en enda läcka av färdiga produkter och förpackningar från gigantiska Foxconn. Så där verkar Apples kontroll fungera.

Det andra är att det finns väldigt mycket pengar kringmarknaden för just iPhone, så villigheten att betala arbetare för att få tillgång till komponenter och prototyper är större. Så det kanske också vara bidragande till att vi sett så mycket som läckt ut om iPhone 5.

Bevaka tråden