Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video: Klyschor från dryga Apple-fans

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-06 18:38

Den var kul! På pricken!

Underbar, älskar den!

Underbart rolig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 18:59

Haha, apple <3

Jag förstår inte. Bra dokumentär annars.

Haha. Klockren lite film
tyvärr tycker jag att debatten som är om huruvida den ena är bättre än den andra handlar mer om pajkastning än åt vad folk faktiskt tycker är bra.
Det är ju ganska individuellt vad folk tycker om olika saker som man använder.
jag har själv en iPhone 4 privat, men en Htc desire i jobbet. Och personligen så tycker JAG att min iPhone är bättre än min Htc, men det är ju en smaksak. Och visst finns det väl för och nackdelar med allt, eller?
Visst jag tycker om Apple mer än tex Htc ( jag kan bara jämföra med jag provet) , delvis för att jag inte är kompis med tangentbordet på min Htc, och dels för att jag faktiskt tycker att Apple gör riktigt stilrena, designsnygga produkter.
Kom ihåg detta nu alla ( så att ni inte kastar massa skit fram och tillbaka) att dett är mina högst personliga åsikter.
ha det gött hej.

En del i det hela är bara personliga åsikter. En annan, och ännu större del, är varierande behov. Ofta är bristen i insikt om att andra människor har andra behov något som leder till infekterade diskussioner. Som fråga om en iPad är tillräckligt för att vara ens enda dator - det går inte att säga ja eller nej på den frågan, det enda som går att säga är att för vissa går det faktiskt bra men för andra inte.

Sen finns det också argument som faktiskt är rätt och som är fel. Det vore fel att säga att Apple kopierat lika mycket av Samsungs telefoner som Samsung kopierat av Apple. Och vissa prylar kan vara bättre än andra. Allting har förstås för- och nackdelar. Men allting är inte lika bra. Och vid de tillfällen som folk anser att något Apple gör är bättre än vad andra gör så blir vissa så oerhört provocerade av det att det nästan är lite skrattretande.

Ett av argumenten i videon var "you get what you pay for" och det stämmer rätt bra. Men det blir ändå ganska kul när man sätter ihop en rad till synes vettiga argument och presenterar det på detta sätt, då kan jag både känna mig träffad och skratta åt det på en gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-08 09:04

Kul och det finns garanterat personer som kan känna igen sig

Del 2 finns ute nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-08 10:57
Ursprungligen av Capeman:

Del 2 finns ute nu.

Den var inte lika rolig.
Här är den.
Shit Apple Fanatics Say, Part 2 - YouTube

Jag tyckte inte att inte ens del ett var speciellt rolig. Faktisk.

Kul...men klyschor är det inte. En blandning av trams, sanningar och rationaliseringar...men inte klyschor.

Ursprungligen av Zimmerman:

Kul...men klyschor är det inte. En blandning av trams, sanningar och rationaliseringar...men inte klyschor.

Försök få in det i en rubrik.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 15:02

Klyschor eller inte, det är ju i alla fall sant..

Här är en "behind the scenes" om videoklippen: The fanatics behind

Citat:

The videos (there is a Part 2 now as well) took one day of location scouting, one day of writing, 2.5 days of shooting and five days of editing.

The pair wrote over 100 lines and recorded all of them at each location, and improvised as well. That resulted in over eight hours of video that had to be whittled down to just a few minutes.

1
Bevaka tråden