Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud på Plex - på en desktopklient

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-04 10:50

En av burkarna på mitt LAN har en plexklient som visar en lite symbol i övre vänstra hörnet konstant som kan beskrivas som en högtalare med ett kryss, dvs typ "ljudet är avstängt".

Konstigt nog funkar systemljuden från klienten - det är film/musikljuden som inte hörs. Jag har provat att peta i systeminställningar på klienten men inget händer. Andra klienter fungerar fint.

Teorier?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-04 14:14

Eftersom PLEX finns till väldigt många klienter, skulle det kanske hjälpa om du angav vilken sorts "burk" det är (och ev versionnummer på mjukvaran).
Eftersom du har skrivit desktop i rubriken, och tråden ligger under OSX antar jag att det är en Mac, men i så fall vilken, vilken version av operativ och PLEXklient?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-04 15:50

Rätt antagande - senaste versioner på båda. Alltid senaste

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-04 16:15

Har du samma ljudkälla ut i både operativet (Systeminställningar - Ljud) och i PLEX? Inget AirFoil eller liknande?
Vad kör du för ljud ut, analogt eller digitalt till en förstärkare?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-05 08:59

Operativet har "Inbyggda högtalare", plexklienten har "Built in output", och, notera, klickljuden i plexmenyerna hörs alltså - det är bara ljud från mediauppspelning som är på mute.

Ska installera om klienten helt och se om det gör någon skillnad - andra maccar med samma inställningar på klienterna fungerar det på - börjar luta åt någon korrupt inställningsfil.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-05 10:53

Deletade allt inkl preferences i user/library - ny installation och allt lirar.

Note to self: borde börjat där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-05 12:51

Jag skulle också behöva installera om min, musen funkar bara över halva ytan på en Macmini-klient.
Och på PMS ser jag inget i det svarta fönstret i MediaManager (på XServe). Men så länge jag kan se filmerna hamnar det längre ner i listan på att göra....

Ursprungligen av kenjon:

Jag skulle också behöva installera om min, musen funkar bara över halva ytan på en Macmini-klient.

Samma sak här. Jag trodde det skulle vara så

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-05 15:06

Näh, det har inte varit så tidigare. När jag har dragit musen längst ner har menyn kommit fram (typ Paus, snabbspola etc).
Daniel...?

1
Bevaka tråden