Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sparrow - Lägga till outlook.com

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder Sparrow på min Mac med min gmail. Tänkte dock även ställa in min Outlook.com men vet inte riktigt hur jag ska göra. Vilken SMTP är det etc?

Sedan undrar jag om det går att se bifogade bilder. Bifogar jag en bild så ser jag endast den som en hyperlänk:

Njae, det gäller Outlook.com, inte Outlook för desktop.

POP? Har inte outlook.com stöd för IMAP?

Ursprungligen av barbapappa_86:

POP? Har inte outlook.com stöd för IMAP?

Jodå - hade du läst sidan Eskimo länkade till hade du sett detta:

Outlook.com Mail Servers

If you’ve set up mail accounts before and just want incoming (pop3) and outgoing (smtp) addresses for Outlook.com, here’s what you’re looking for:

  • (POP3): pop3.live.com

  • Server (SMTP): smtp.live.com

  • IMAP Server: imap.live.com

For the outgoing server, SSL and port 25, 465, or 587.

Outlook.com team hints at IMAP support, admits Mac client support 'isn't great' | The Verge

Men pröva för all del:

Citat:

If you’ve set up mail accounts before and just want incoming (pop3) and outgoing (smtp) mail server addresses for Outlook.com, here’s what you’re looking for:

Incoming Mail Server (POP3): pop3.live.com
Outgoing Mail Server (SMTP): smtp.live.com
IMAP server: imap.live.com

No go:

Har testat POP och IMAP under server Type. Även testat att slå av SSL.

Ett alternativ är annars att skapa ett Gmail-konto som du länkar till ditt Outlook-konto via POP3 och sen använda GMAIL:s IMAP-support. Gmail har ju grymt bra stöd i Sparrow.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Ett alternativ är annars att skapa ett Gmail-konto som du länkar till ditt Outlook-konto via POP3 och sen använda GMAIL:s IMAP-support. Gmail har ju grymt bra stöd i Sparrow.

Nu är jag inte riktigt med. Hur gör jag det?

Jag har sedan innan en Gmail men tänkte stegvis gå ifrån den.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu är jag inte riktigt med. Hur gör jag det?

Jag har sedan innan en Gmail men tänkte stegvis gå ifrån den.

Du kan använda din Gmail för att hämta mail från din Outlook. Det ställer du in i Gmail-inställningarna. Sedan kör du allt genom Gmail. Du kan även skicka mail från Outlook-kontot genom Gmail.

Ursprungligen av pmarriott:

Du kan använda din Gmail för att hämta mail från din Outlook. Det ställer du in i Gmail-inställningarna. Sedan kör du allt genom Gmail. Du kan även skicka mail från Outlook-kontot genom Gmail.

Ok. Nu kommer vi in på områden där jag inte alls är så bevandrad. Så om jag nu endast vill använda min Outlook.com (Tänkte köra den på iPhone, iPad mac etc) så för att få det att fungera på mina Mac:ar så behöver jag endast konfa Gmail? Dvs, att Outlook.com mail skickas med hjälp av Googles mail-servrar?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ok. Nu kommer vi in på områden där jag inte alls är så bevandrad. Så om jag nu endast vill använda min Outlook.com (Tänkte köra den på iPhone, iPad mac etc) så för att få det att fungera på mina Mac:ar så behöver jag endast konfa Gmail? Dvs, att Outlook.com mail skickas med hjälp av Googles mail-servrar?

Du lägger in ditt Gmail-konto i Sparrow.
Sedan, i Gmail på webben, går du in i inställningarna och lägger till ditt Outlook konto. Se bilden. Där kan du lägga till andra konton som du vill använda i din Gmail.

Ursprungligen av pmarriott:

Du lägger in ditt Gmail-konto i Sparrow.
Sedan, i Gmail på webben, går du in i inställningarna och lägger till ditt Outlook konto. Se bilden. Där kan du lägga till andra konton som du vill använda i din Gmail.

[ATTACH="CONFIG"]34692[/ATTACH]

Härligt. Fast nu får jag de mailen även i Gmail-korgen. Inte optimalt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Härligt. Fast nu får jag de mailen även i Gmail-korgen. Inte optimalt.

Gör det något? Du kan ju i princip bara bortse från dem.

Är inte Sparrow "dött"?

Ursprungligen av Capeman:

Är inte Sparrow "dött"?

Jo, det är tyvärr det. Har dock inte hittat en värdig ersättare ännu. Kom gärna med tips

Kanske Postbox?

Ursprungligen av Capeman:

Kanske Postbox?

Helt OK, dock inte lika "clean" som Sparrow. Outlook.com fungerar iaf, tack!

1
Bevaka tråden