Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med trådlös nätverksskrivare och anslutning till mitt gästnätverk!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2012-09-05 10:27

Hej!

Jag har under sommaren uppdaterat mitt nätverk m.m.

Jag har investerat i en ny Time Capsule (G4) med 2 TB hårddisk och även en skrivare av märket HP Photosmart 5510 e-All-in-One Printer - B111a, samt en Mac Book Air.

Jag har äntligen fått den att ansluta till mitt vanliga nätverk och testat att skriva ut och det fungerar ska även senare idag testa att scanna.

Till mitt problem då: Är det någon som vet hur man gör för att enkelt kunna beskriva hur man ansluter skrivaren till sitt gästnätverk, så att de som ansluter sig via gästnätverket också kan få tillgång till att skriva ut från samma skrivare, som redan är ansluten till "huvudnätverket"? Eller är man tvungen att ha två skrivare?

Tack på förhand för svar och tips på mitt problem.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-05 11:17

Har du läst på i manualen för din TC vad som gäller för AirPort och gästnätverk? Vad står det om för egenskaper/begränsningar för gästnätverk som är oklart? Det finns också en hjälptext för Airport Utility som beskriver gästnätverk.

Gästnätverket tillåter inte åtkomst till något annat än Internet. Det är hela poängen med funktionen, att gäster inte ska kunna "våldsgästa" skrivare eller börja trycka upp backuper till Time Capsule-disken.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-10-20 12:24

Tack för de snabba svaren försökt leta efter svar på mitt problem på andra ställen för att ge något tillbaka, men haft en del annat och göra, så inte gått så snabbt. Inser att det är inte TC det är problem med utan skrivaren, som måste nås ska försöka kolla in på problemet, så återkommer jag om jag löser det. Tack vilket fall.

Du kommer aldrig få ha skrivaren tillgänglig i två trådlösa nätverk samtidigt.
Det är bara att välja antingen det ordinarie nätet eller gästnätet. Inte båda.

1
Bevaka tråden