Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event den 12:e September

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Snygg skugga, klurigt om vanligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-04 20:38

Ja det är ju intressant med 5:an (under 12) i bilden för eventet, iPad har ju ingen siffra längre utan det blir bara nya iPad när en ny kommer. Jag och många andra har ju spekulerat i att siffran skulle försvinna efter iPhone... Ja vi får väl se om en vecka.

Ursprungligen av stile:

Ja det är ju intressant med 5:an (under 12) i bilden för eventet, iPad har ju ingen siffra längre utan det blir bara nya iPad när en ny kommer. Jag och många andra har ju spekulerat i att siffran skulle försvinna efter iPhone... Ja vi får väl se om en vecka.

Jag är en av dom som inte tror att siffrorna försvinner, jag tror den kommer heta iPhone 5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-04 20:45
Ursprungligen av Patrik D:

Jag är en av dom som inte tror att siffrorna försvinner, jag tror den kommer heta iPhone 5.

Bilden antyder att du kommer få rätt. Själv var jag övertygad om att iPhone skulle gå samma väg som iPad utan siffror.

Ursprungligen av stile:

Bilden antyder att du kommer få rätt. Själv var jag övertygad om att iPhone skulle gå samma väg som iPad utan siffror.

Även jag var ganska övertygad om det. Tyvärr så insåg jag för en tid sedan att det spelar ingen roll vad den heter, det finns inte en chans att den kommer att heta något annat än iPhone 5 i folkmun - hur ologiskt det än är*. Precis som att Nya iPad i folkmun heter iPad 3 och iPhone 3G** hette iPhone 3 när fyran kom, trots att det var den andra.

*Om det här systemet håller i sig, kommer då den femtonde generationen iPhone heta iPhone 9S? Den trettionde iPhone 17?

**Jag är medveten om att "ingen" kunde skilja på iPhone 3G och 3GS och båda kallades därför för "trean" men det är oväsentligt eftersom ingen av dem ju egentligen hette det, som vi alla vet så stod ju trean i namnet för 3G. Jag misstänker också att det finns många (de flesta?) som kallar 4S för "fyran" även om jag vad jag vet inte har hört det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-04 20:43

Det är säkert iOS 5.1.2...

Will it have the wifis?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-04 20:58

iPhone 12 it is!

Intressant. Kanske Apple själva insåg att det var förvirrande med "The New iPad". Nästa kanske får heta iPad 4.

Det tror jag också. Dom försökte steka sifferkronologin, men det visade sig - omfattande utvärdering gjord - vara mindre lyckat och dom lämnar nu den idén.

Ursprungligen av Capeman:

Intressant. Kanske Apple själva insåg att det var förvirrande med "The New iPad". Nästa kanske får heta iPad 4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-04 21:37
Ursprungligen av Zimmerman:

Det tror jag också. Dom försökte steka sifferkronologin, men det visade sig - omfattande utvärdering gjord - vara mindre lyckat och dom lämnar nu den idén.

Förmodligen, alla säger produkten med siffran. Det är bara en del av oss insnöade som sagt nya iPad eller iPad.

  • Medlem
  • Strömstad
  • 2012-09-04 23:03

När brukar man kunna förboka nya iPhone hos övriga operatörer? Om man tidigare kunnat förboka alls dvs. Jag har aldrig förbokat iPhone innan.

Ursprungligen av aplusg:

När brukar man kunna förboka nya iPhone hos övriga operatörer? Om man tidigare kunnat förboka alls dvs. Jag har aldrig förbokat iPhone innan.

Det har varierat, men som regel har det väl aldrig varit meningen att man skall kunna förhandsboka alls, som jag förstått det.

Det ser onekligen ut som att det blir "iPhone 5" som namn.

Då passar det bra att posta länken jag sparat på mig till det här inlägget på MacRumors forum, som har den bästa argumenteringen för att namnet skulle bli iPhone 5, från mitten av juli: MacRumors Forums - View Single Post - iPhone 5 Production Underway for an Expected Fall Launch

Jag gillar kaxigheten i det. "DUMBASSES!!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-05 06:40
Ursprungligen av Adrian B:

Då passar det bra att posta länken jag sparat på mig till det här inlägget på MacRumors forum, som har den bästa argumenteringen för att namnet skulle bli iPhone 5, från mitten av juli: MacRumors Forums - View Single Post - iPhone 5 Production Underway for an Expected Fall Launch

Jag gillar kaxigheten i det. "DUMBASSES!!"

Haha, störtskönt. Svårt att inte le när man läser det här:

Citat:

And if you look at the world outside your nerd house; you will notice that EVERYONE else in the REAL world is waiting for the iphone 5

Ursprungligen av Adrian B:

Det ser onekligen ut som att det blir "iPhone 5" som namn.

Då passar det bra att posta länken jag sparat på mig till det här inlägget på MacRumors forum, som har den bästa argumenteringen för att namnet skulle bli iPhone 5, från mitten av juli: MacRumors Forums - View Single Post - iPhone 5 Production Underway for an Expected Fall Launch

Jag gillar kaxigheten i det. "DUMBASSES!!"

Ja, det är logiskt.Och apple är alltid logiska. Precis som att man döper den tredje ipaden tilll ipad.....nejmen vänta nu.....vaaaeee?
The new ipad?????

Ursprungligen av PeeMaN:

Ja, det är logiskt.Och apple är alltid logiska. Precis som att man döper den tredje ipaden tilll ipad.....nejmen vänta nu.....vaaaeee?
The new ipad?????

Det var ett litet misstag dom gjorde, den kommer nog döpas om till iPad 3 snart...

Ursprungligen av Patrik D:

Det var ett litet misstag dom gjorde, den kommer nog döpas om till iPad 3 snart...

Nej, men jag tror nästa iPad kommer att heta iPad 4.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-09-05 08:31
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, men jag tror nästa iPad kommer att heta iPad 4.

Jag tror nästa iPad kommer heta iPad 3D. Det är ju ingen hemlighet att Apple forskat rätt mycket om 3D och skaffat sig en del patent och tekniker gällande 3D på senare tid.

Ursprungligen av Gordy:

Jag tror nästa iPad kommer heta iPad 3D. Det är ju ingen hemlighet att Apple forskat rätt mycket om 3D och skaffat sig en del patent och tekniker gällande 3D på senare tid.

Du tror inte det blir en 3D4G då?

Ursprungligen av PeeMaN:

Ja, det är logiskt.Och apple är alltid logiska. Precis som att man döper den tredje ipaden tilll ipad.....nejmen vänta nu.....vaaaeee?
The new ipad?????

Egentligen är namn utan siffra det mera logiska. iPod nano, iPod shuffle, MacBook, MacBook Air, Mac mini, Mac Pro, MacBook Pro, iPod toch, AirPort Extreme, iMac, Cinema Display osv... nästan alla Apples namn saknar siffror. Den udda fågeln i sammanhanget är iPhone (och iPad 2).

Det var namnet på nya iPad som fick mig att tro att Apple skulle göra samma sak med iPhone. Men Apples logik är inte alltså den man väntar sig...

Jag såg en intressant teori om att iPad mini var skälet till att iPad tappade sin siffra nu, men inte iPhone: The Naming of Things | Jeremy Herrman

Det går bra att köra utan kronologibeteckning när det gäller datorer (en iMac är en iMac) och musikspelare (iPods), men av olika anledningar gör det sig inte när det gäller just smartphones/mobiler. Mig veterligen så finns det ingen smartphone på marknaden som inte har kronologinumrering eller stegrande/varierande modellbeteckning. Hur är det med Blackberry?
Det verkar inte heller gå att köra utan kronologibeteckning när det gäller iPad.

(kronologibeteckning är mitt eget just uppfunna ord - liksom kronologinumrering - om dessa ord är utmärkta eller totalt vidriga vet jag ännu inte)

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-09-05 09:32

Nya luren kommer med stor sannolik heta The new iPhone, se länken nedan och klicka på bilden i artikeln! Personligen kan den heta vad som helst, bara jag har den nya i min ficka!

Foto doos nieuwe iPhone 5 uitgelekt!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-05 10:17
Ursprungligen av pista:

Nya luren kommer med stor sannolik heta The new iPhone, se länken nedan och klicka på bilden i artikeln! Personligen kan den heta vad som helst, bara jag har den nya i min ficka!

Foto doos nieuwe iPhone 5 uitgelekt!!

Ja, med den bilden så är det ju spikat...eller?

Ursprungligen av zinned:

Ja, med den bilden så är det ju spikat...eller?

Ja precis, för alla bilder och rykten stämmer ju alltid

Fake. Det finns en YouTube-app där = fake.

Ursprungligen av zinned:

Ja, med den bilden så är det ju spikat...eller?

Ursprungligen av Zimmerman:

Fake. Det finns en YouTube-app där = fake.

Ser man på! Alldeles riktigt!

Inför 3G: Psyched. Jag köpte en
Inför 3GS: Psyched. Jag köpte en
Inför 4: Psyched. Jag köpte en
Inför 4S: So what. Har kvar min 4
Inför 5 (om designen är som den läckta): WP8 you say...

Vad är det som händer?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2012-09-06 09:09
Ursprungligen av Mactastic:

Inför 3G: Psyched. Jag köpte en
Inför 3GS: Psyched. Jag köpte en
Inför 4: Psyched. Jag köpte en
Inför 4S: So what. Har kvar min 4
Inför 5 (om designen är som den läckta): WP8 you say...

Vad är det som händer?

Känner som du.

De näste Nokia WP8 telefoner ser riktigt spändande ut. Bra skärm storlek og säkert kanon hardware. Och Office integration.....

Och jag är religiös Apple fanboy - lol

Bevaka tråden