Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backa med backspace i Safari

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-07 17:22

Hallå
Jag har alltid kunnat backa med backspace i safari tidigare. Nu har jag Mountain Lion och det funkar inte längre.
Har letat i inställningar i safari och även kortkommandon i systeminställningar. Kan inte hitta...
Någon som vet hur man gör?

tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-07 17:43

man ska alltså skriva det där i terminalen gissar jag? det funkade inte för mig.

Ursprungligen av martenj:

man ska alltså skriva det där i terminalen gissar jag? det funkade inte för mig.

Längre ner i kommentarerna står detta att läsa:

Ursprungligen av ra5ul:

this replaces the original "cmd-[" shortcut for Back, rendering it useless in text fields. this forum thread has the command to re-enable Backspace without changing your other keys:

defaults write com.apple.Safari com.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.WebKit2BackspaceKeyNavigationEnabled -bool YES

Den sista raden är det som skall skrivas i Terminalen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-07 22:05

jag lägger in det men det står "Unexpected argument -bool; leaving defaults unchanged."

  • Medlem
  • 2012-08-07 22:43

Det är alltså de sista två raderna, hela det sista stycket, i suddgummis inlägg:
defaults write com.apple.Safari com.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.WebKit 2BackspaceKeyNavigationEnabled -bool YES

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-08 16:57

Jag testade, och det funkar inte för mej heller. Får samma svar som martenj.

Det ska vara

defaults write com.apple.Safari com.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.WebKit2BackspaceKeyNavigationEnabled -bool YES

.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-28 19:28

Är det dock inte lättare att svepa sig bakåt i Safari?

Ursprungligen av ibish:

Är det dock inte lättare att svepa sig bakåt i Safari?

Att svepa sig tillbaka är inte alltid den bästa lösningen. Det ställer till en del på vissa sidor vad gäller att hålla sig inloggad i samma session osv. Då fungerar det bättre att kunna använda backspace.

  • Medlem
  • 2012-08-28 19:58

loggar man ut när man sveper?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-03 08:50

Tack hörrni!

Tack! Kopierade koden, skrev in i terminalen, fungerade på en gång!

jag har själv lämnat buggrapporter för nära nog alla versioner av safari att just backa med bakåtstegstangenten borde tas bort.
sorry för det!

1
Bevaka tråden