Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB17 har mindre keyboard än iBook 12

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lillebror hade för lite att göra och samlade några av våra bärbara datorer på en bild. Efter att ha sett bilden var vi tvungna att mäta - JA Powerbook 17" har MINDRE keyboard än en iBook 12"!!!

  • Medlem
  • 2003-07-08 00:44

eh... jag tror bror din är alltför inspirerad av japansk reklam-design, eller nåt...:D

Nej, allvarligt - intressant jämförelse!

Jajaja, men om tangentbordet på PB17 vore större så skulle man ju inte kunna ställa en kaffekopp på varje sida om det?

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jajaja, men om tangentbordet på PB17 vore större så skulle man ju inte kunna ställa en kaffekopp på varje sida om det?

Ciryon

Exakt, de är ju faktiskt de som är de viktiga!

Det är väl så att det är en synvilla, tangentborden är lika stora men ser mindre ut på 17"..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Det är väl så att det är en synvilla, tangentborden är lika stora men ser mindre ut på 17"..

Ingen dålig synvilla i så fall, om den förvränger skalan med en linjal.

Jürgen B har rätt... Mät så får ni se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-08 12:40

Hur gick mätningen till?
Har ni mätt bara själv tangentbordet eller varje enskild tangents storlek?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ma
eh... jag tror bror din är alltför inspirerad av japansk reklam-design, eller nåt...:D

Stämmer bra! Senaste CAP&DESIGN var inspirerande läsning, med deras Japan-special. I denna bilden satte jag vikten på regnbågar framför allt dock. Sedan att det råkar vara ungefär så Japanerna gör för att kränga alltifrån tandborstar till bilar är högst ett sammanträffande.

1
Bevaka tråden