Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Twitter försämrar för klienter, alfa av Tweetbot dras in

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mycket fin artikel!

En läsvärd artikel från Tidbits om vad App.net är och vad det kan bli i framtiden: TidBITS Opinion: New App.net Social Network Aspires Beyond Chat and Ads

Bland annat tas det upp att priset på 50 dollar/år i dagsläget förmodligen kommer att sjunka om plattformen blir populär, men att det är en bra tröskel i dagsläget för att inte bli överbelastat direkt utan växa i lagom takt. Det finns andra fördelar med att det kostar, till exempel att spamkonton - som är vanligt på Twitter - inte lär bli lika vanliga då de inte kan skapas gratis i obegränsad mängd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 10:26

En liten fråga; Hur tjänar Twitter pengar idag? Vilka är de största inkomstkällorna?

Jag blir lite osäker på det som står om Tweetbot. Kallas även alfa för beta i ett samlingsnamn?

Ursprungligen av xms67:

En liten fråga; Hur tjänar Twitter pengar idag? Vilka är de största inkomstkällorna?

Jag blir lite osäker på det som står om Tweetbot. Kallas även alfa för beta i ett samlingsnamn?

Här kan du läsa om hur Twitter bl a tjänar pengar:

How Does Twitter Make Money? | Did You Ever Wonder?

Nej, en alfa är som namnet antyder en ännu tidigare utvecklingsversion än en beta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 10:40

Tack för länken. Alfa och beta blandas i artikeln om jag läser rätt. "..det är bara det fria betatestandet som är över nu."

Ursprungligen av xms67:

Tack för länken. Alfa och beta blandas i artikeln om jag läser rätt. "..det är bara det fria betatestandet som är över nu."

Ja, man kan ju rent tekniskt betatesta en alfa.

Förresten, angående App.net så har Manton Reece meddelat att Tweet Marker Plus ska döpas om till Watermark och få stöd för App.net. Reece har varit kritisk till Twitters agerande och vill gärna flytta fokus från Twitter i hans produkter.

Tweet Marker Plus är premiumversionen av den rätt populära tjänsten Tweet Marker, som används för att synkronisera för tillfället läser i sitt twitterflöde. Många av tredjepartsklienterna för Twitter har stöd för Tweet Marker idag, så som Twitterrific och Tweetbot.

Ursprungligen av xms67:

Tack för länken. Alfa och beta blandas i artikeln om jag läser rätt. "..det är bara det fria betatestandet som är över nu."

Det var medvetet. Jag kände att begreppet "betatestare" är etablerat och täcker alla typer av testande av icke färdig mjukvara. Så även om det var en alfaversion av Tweetbot för Mac, eftersom Tapbot själva kallade det för en alfa" så var det ett betatestande att använda den. Det hade sett mera konstigt ut att skriva alfatestare/alfatestande kände jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-02 11:01

Alfan fungerar fortfarande.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-02 15:58
Ursprungligen av xms67:

Alfan fungerar fortfarande.

Alpha-versionen har övergått till beta som finns att ladda ner för de som tidigare använt alpha. Inga nya konton auktoriseras innan "Final release".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-03 19:53

Okey, då är jag hemskt glad att jag var med på alphan.

Enligt MG Siegler har Twitter nu bestämt sig för att låta Twitter för Mac självdö:

Citat:

Word is that Twitter made the call today: Twitter for Mac is done. They won’t kill it outright, but no further updates. Goodbye, old friend.

1
Bevaka tråden