Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ta bort säkerhetskopior från Time Machine

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag högerklickar på en mapp (musik) som jag vill ska bort från time machine och väljer "radera alla säkerhetskopior av musik" men ingenting händer.

denna mapp ligger på min usb-disk som jag missade att exkludera, så vill ta bort denna säkerhetskopia för att skapa mer utrymme för det jag vill ha säkerhetskopia på då time machine säger att det inte finns tillräckligt med minne för att göra en säkerhetskopia nu.

så hur får jag bort denna mapp från time machine?

Om du går in i TM-inställningar och väljer att undanta mappen där, försvinner den då inte vid nästa backup?

nej de gamla säkerhetskopiorna ligger kvar.

här är en skärmdump på hur jag försöker ta bort säkerhetskopian om det skulle vara oklart hur jag gör.
(eller om det är så att jag gör fel?)

Du gör helt rätt. Det där har jag använt ibland för att frigöra plats i backupen.

Men en sak gör mig lite fundersam... du har en annan tråd där du inte kan ta bort mp3-filer från en USB-disk.
http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/297459-itunes-flyttar-latar-till-papperskorgen.html

Det är möjligen inte samma hårddisk som du har den här backupen på?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-03 21:11

Disksymbolen "LaCie" är orange, hos mig är min TM-symbol grön/turkos. I finders vänstra fält (vad det nu heter) har du en TM-symbol på en annan disk än den du har öppen.

Kan något vara felkonfigurerat?

TM-symbolen du snackar om i sidofältet är min TM-disk som är kopplad till min airport extreme.
(med andra ord ifrån den som säkerhetskopieringen skall bort)

Lacie är min usb-disk som TM har säkerhetskopierat.
(därifrån jag försöker ta bort den musik-mapp som syns där då jag inte vill att den skall ta upp utrymme på min TM-disk)

1
Bevaka tråden