Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra ett Windows-program till en app för iOS

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett windows program som jag har vill jag skapa till IOS app, är det möjligt?

Om ja, kan någon förklara hur ska man göra?

Vilket sorts? Win32, Win64, .NET, nånting annat? Du kan inte dra alla Windowsprogram över en kam. Beroende på det är det olika, hur mycket du kan återanvända, hur mycket du måste skriva om. Är det väldigt mycket av det som är GUI-kod så är det väl egentligen bara att skriva om.

Win32

Det är dock bara API't, det säger inget om hur du skapade programmet. Har du några projektfiler alls, eller frågar du efter att konvertera binärer till iOS? Även om du har det så får du nog räkna med att skriva om all GUI-kod, som Ingemar redan har påpekat.

Jag tänkte mer om man har ett program på PC och vill göra det till ios app. Det är bara innehållet i programet som intresserar mig, inte design. Designen kan vara annorlunda på ios appen.

Tack för svaren, båda.

  • Medlem
  • 2012-08-30 21:16

Prova att kompilera koden.
Åtgärda alla fel och varningar till dess det bygger.

Ursprungligen av Zepto:

Prova att kompilera koden.
Åtgärda alla fel och varningar till dess det bygger.

Jag är ganska säker på att detta inte är en utvecklare, och han har varken kod eller kompilator.

Jag tror att det handlar om en vanlig användare som har ett program som han kör i Windows, och som han även skulle vilja ha i iOS.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag är ganska säker på att detta inte är en utvecklare, och han har varken kod eller kompilator.

Jag tror att det handlar om en vanlig användare som har ett program som han kör i Windows, och som han även skulle vilja ha i iOS.

Ja, det stämmer att jag inte är nån utvecklare. Jag har som sagt ett program som är på ett annat språk och vill göra det till en iOS app.
Det jag menade från början var om man kan ta innehållfilerna från det program och skapa en iOS app.

Tack till alla för svaren

Ursprungligen av jim.hyseni:

Ja, det stämmer att jag inte är nån utvecklare. Jag har som sagt ett program som är på ett annat språk och vill göra det till en iOS app.
Det jag menade från början var om man kan ta innehållfilerna från det program och skapa en iOS app.
Tack till alla för svaren

För att lyckas med något sådant så behöver du ha tillgång till källkoden för det program som du vill "porta". Dessutom skulle du behöva lite kunskaper i programmering för att kunna göra nödvändiga justeringar och tillägg av kod.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-08-30 23:24

Det finns drygt 700000 färdiga appar, kan det inte tänkas att den funktionalitet du efterfrågar redan finns där ute?

Ursprungligen av reboot81:

Det finns drygt 700000 färdiga appar, kan det inte tänkas att den funktionalitet du efterfrågar redan finns där ute?

Ja, sannolikheten är nog ganska stor.

Så om TS berättar vilket Windows-program det är, så kan vi kanske tipsa om något motsvarande iOS-program.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-01 20:32

Hade det varit så lätt hade Microsoft Office funnits för iOS för länge sedan....

Jag menar inte att hacka ett program som äger någon annan (som microsoft som äger office) annars blir det olagligt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-01 22:12
Ursprungligen av jim.hyseni:

Jag menar inte att hacka ett program som äger någon annan (som microsoft som äger office) annars blir det olagligt.

Det var inte det jag menade. Utan bara som referens, att hade det varit så enkelt att göra en iOS-app hade Microsoft gjort det för länge sedan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-01 21:47

Enkelt svar: Nej, du kan inte skapa en iOS-app av ett windows-program.

Vad är det för program det handlar om? Någon kanske kan ge tips på alternativ.

1
Bevaka tråden