Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny chefsredaktör till 99mac!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-08-31 18:59

Tydligen får vi en ny chefsredaktör här på forumet, Joacim Melin som driver Macpro.se
Som gammal läsare av Macpro och gammal 99mac:ar önskar honom välkommen och hoppas på storverk!

Macpro och framtiden | Macpro

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-31 19:16

Jag vet inte vem han är eller vad han gjort, men då han fått titeln och utmaningen utgår jag från att han passar bra.

Välkommen Joacim.

Cirkeln är sluten!

Fantastisk satsning av Edin och 99mac. Joacim har skrivit för 99mac ett par gånger tidigare - kul att se honom tillbaka som chefredaktör!

Lycka till allihopa

Spännande att följa förändringarna.

Lite OT, men var kan man följa dig nu för tiden Martin? Bara ett nytt inlägg på din blogg sedan 2008.

Ursprungligen av Mutant:

Spännande att följa förändringarna.

Lite OT, men var kan man följa dig nu för tiden Martin? Bara ett nytt inlägg på din blogg sedan 2008.

Jag slutade blogga när alla mina vänner fanns på Facebook plötsligt - fick mer "likes" och kommentarer så och det var smidigare

Just nu är jag pappaledig med min dotter fram till Januari så det är sjukt lite ledig tid, har typ aldrig varit så låst på dagarna tidigare.
Du kanske känner till BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Förstasidan som vi håller på att bygga upp, firade ett år där häromdagen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-31 20:21

Melin är oerhört kunnig så det lovar gott. På Macpro så står det bl.a:

Citat:

På 99mac kommer jag tillsammans med två heltidsskribenter arbeta med material till 99Mac:s redaktionella del – en satsning för Macintressade läsare som jag inte sett något motstycke till sedan jag började arbeta som frilansare 1994.

Jag hoppas det stämmer, jag kom av någon anledning att tänka på den satsning som Martin Lindhe gjorde med Mac Power 1997, ett projekt som Bonnier stod bakom, tyvärr överlevde inte Mac Power men satsningen var skön. 99mac har ju en helt annan grund att stå på och framtiden för 99mac är enligt min mening ljus. Så välkommen Joacim.

Verkligen kul med en sådan kunnig och entusiastisk mac-person vid pennskrinet. Jag brukade läsa macpro.se med nöje.

Jag gillar (gillade?) Macpro väldigt mycket! Jag blir alltid glad när ett inlägg av Joacim dök upp i min RSS-läsare och jag hoppas att han får fortsätta att skriva på ett liknande sätt som han har gjort. 99mac kan blir hur bra som helst som redaktionell sida tillsammans med de andra två skribenterna!

Joacim Melin blir garanterat ett lyft för 99mac.se.

Jag kan ibland läsa på Macpro om dolda configfiler i Mac OS X Server och har egentligen ingen aning om ämnet jag läser. Han skriver med sån inlevelse och kunskap så man blir intresserad.

Välkommen Joacim.

Hej allihopa,

då var man på plats. Datorn uppackad och installerad, Mac App Store och tankar ner alla program jag behöver och för att jobba.

Vi håller på och sätter ihop ett vasst team som kommer att jobba stenhårt för att göra detta till Sveriges bästa macsajt, oavsett om använder Apples grejer på fritiden eller jobbar med dem.

Jag kommer att återkomma med lite mer tankar och sådant vad tiden lider men ett stort tack så här långt för alla era kommentarer.

Hör gärna av er till mig med synpunkter, ideér och tankar om 99Mac.

Mvh,

Jocke

1
Bevaka tråden