Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag kom det ett paket...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vill ge sig på att gissa vad detta är och vad som ska hända?

Byta skärm?

Ursprungligen av keptang:

Byta skärm?

Ja det var det lätta! Vilken?

Det är lite svårt att avgöra hur stor den är. Du borde lagt med en tändsticksask som referens.

Hahaha ja det borde jag nog gjort. Det står en datorskärm i bakgrunden. Utifrån det kanske?

Ursprungligen av grenhall:

Hahaha ja det borde jag nog gjort. Det står en datorskärm i bakgrunden. Utifrån det kanske?

Hur stor är datorskärmen då?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-08-30 11:44

en Air skräm, 11"?

Har du satt dig på din iPad?

Ser ut som en gammal 15" Apple Studio Display...

Okej jag förstår att det är klurigt. Det är en skärm till MacBook Air 13 modell A1369. Men det är inte bara skärmen det är hela ovandelen inkl. skärmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-16 21:39

Varför ska du byta den? och vad får man betala för en sådan om jag får fråga?

  • Medlem
  • Nättraby, Karlskrona
  • 2012-09-17 21:02

Hej hej, jag är också intresserad av vad det kan kosta att byta. Har en gammal 15" Macbook Pro A1226 med trasig skärm från hösten 2007 (tror jag) som jag funderar på att ge mig i kast med....

Den ska bytas på grund av att LCD'n, på den gamla, fått sig ett litet slag och är sprucken. Riktigt dålig kvalité på dom skärmarna. Framför allt eftersom det kan hända när man har datorn i väskan och något trycker till skärmen mot tangentbordet.

Jag vet att Lan-Master i Malmö har runt 4-8 stycken inne för samma problematik.

Skärmen kostar runt 2700-3000:- monterad och klar. Dvs. du får hela ovandelen av MacBook Air. Vill man köra rakblad och lite mer avancerad reparation kostar själva LCD'n ca 800-1000:-.

1
Bevaka tråden