Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det man ska söka efter när man letar iPhone-headset?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-29 16:00

Hallå!

Jag har börjat cykla galet mycket men fortsatt med min vana att prata väldigt mycket i telefon. Kombinerat med Göteborgs innerstad är inte maxad, varför jag är på jakt efter ett headset. Knallade in på Prisjakt i på det perfekta cykel-setet, men gick snart vilse då jag insåg att jag inte visste vad jag var ute efter...

"Kompatibelt med iPhone" fanns då rakt inte som alternativ när man fyllde i sina kriterier och jag vill minnas att alla headset (3,5 mm) inte fungerar med iPhone från den tiden då jag hade iPod Touch.

Jag hittade kriteriet: "3,5 mm med 4 st ledare" och detta är ju vad jag behöver. Min fråga är dock, är det detta kriterium (och endast om detta kriterium) som måste uppfyllas för att det ska fungera? Eller finns det andra lösningar?

(Någon kanske till och med har ett bra headset att rekommendera, då är tråden iofs helt fel då det finns många liknande, men tipsa gärna ändå.)

Tack på förhand!

Mig veterligen så är det endast 3,5 mm med 4 st ledare som gäller. Sedan är det bara att välja och vraka. Prisjakt borde ge dig ett hum om vilka modeller som har fått bra omdöme.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-29 16:08

Tackar så mycket!

Nu är headset beställt men jag tyckte att det hintades dåligt från Prisjakt. Borde finnas en kategori med 'mobilheadset' tycker jag

Ursprungligen av ecth:

Tackar så mycket!

Nu är headset beställt men jag tyckte att det hintades dåligt från Prisjakt. Borde finnas en kategori med 'mobilheadset' tycker jag

Kan jag hålla med om. Men huvudsaken är att man tänker på att den fjärde pinnen är för ljudet i micken.

Alternativt: Bluetoothheadset:)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-08-29 17:43

Köpte ett blåtands, Jabra Wave+ till min iPhone 4s. Det fungerar riktigt bra.

Ursprungligen av MatsOlov:

Köpte ett blåtands, Jabra Wave+ till min iPhone 4s. Det fungerar riktigt bra.

Den har jag också. Det enda BT-headset jag nånsin haft som inte varit totalt värdelöst.

Om du funderar på bluetooth så kan jag rekommendera Plantronics Jag har kört med deras Voyager Pro dagligen i över ett år nu. Fortfarande 6 timmar taltid. Bra med batteriindikator i iPhonens statusrad. Röstkommandon fungerar ypperligt "ring frugan" "vad är klockan".

De har ett antal modeller
Plantronics | Products For Mobile

ecth, vad blev det för headset?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-02 11:30
Ursprungligen av iphonebutiken:

ecth, vad blev det för headset?

Ursäkta sent svar! Behövde det här nya flashiga UI't för att se att ni frågat. Ett Philips, något, med gjutna hörselsnäckor.

1
Bevaka tråden