Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

program för att läsa hfs+ på windows?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

som rubriken lyder är jag ute efter ett program som gör att jag kan komma åt min usb-disk (som är formaterad med hfs+) på windows 7.

dock INTE macdrive då det programmet är djävulen själv.

har inte haft annat än problem med servern efter jag installerade det programmet, och nu går det inte ens att kopiera filer till usb-disken samt att datorn hänger sig och startar om explorer och ja gud vet allt. så det programmet har försvunnit från datorn och kommer ALDRIG tillbaka.

Du har möjligen inte en Airport som du kan hänga disken på? Sen delar du ut disken på webben. Inte snabbt men enkelt och funkar.

Du skrev "läsa" i rubriken...

Här finns en tråd om hur man installerar Apples bootcamp-driver i Windows men då går det bara att läsa.

Apple HFS+ Windows Driver (Download) - MacRumors Forums

oj, förlåt..
menade att jag skall skriva till disken

men hittade ett program som verkar funka fint hitills iallafall.
Paragon HFS+ for Windows®

(jag har en airport extreme men vill inte skicka datan över nätverket då 154gb tar alldeles för lång tid för det)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-30 10:36

Jag har kört MacDrive i snart 10 år, på flera olika windowsdatorer, dock bara under XP, inte det minsta problem.
Det låter lite på dej som "en punktering på en Volvo, aldrig mer en Volvo" Alla program innehåller fel, som i ogynnsamma fall kan ge problem. Fixa problemet, så är saken klar (vilket dock kan vara nog så svårt ibland).

funkade klockrent med paragon hfs+, så hävdar fortfarande att det är i macdrive felet ligger.

1
Bevaka tråden