Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa kalendern från iCloud. Panik,,

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aj aj aj. Har råkat radera hela frugans kalender i hennes iPhone. Jag vet att hon har säkerhetskopierat i iCloud men hur får man tillbaka den till telefonen. Någon som vet? Det ligger lite panik i luften!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-28 22:31

Hur gick du tillväga när du raderade? Vill veta vad du menar med raderat. Har du tagit bort iCloud-kontot, eller raderat aktiviteterna från kalendern?

Ursprungligen av nebackaberg:

Aj aj aj. Har råkat radera hela frugans kalender i hennes iPhone. Jag vet att hon har säkerhetskopierat i iCloud men hur får man tillbaka den till telefonen. Någon som vet? Det ligger lite panik i luften!

Ursprungligen av nebackaberg:

Aj aj aj. Har råkat radera hela frugans kalender i hennes iPhone. Jag vet att hon har säkerhetskopierat i iCloud men hur får man tillbaka den till telefonen. Någon som vet? Det ligger lite panik i luften!

Exakt vad menar du med att radera? Plockat bort kalendern eller raderat alla poster i kalendern? Om du har en färsk backup i iCloud så kan du gå in i Inställningar->Allmänt->Återställning. Proceduren går ut på att radera hela telefonen och sedan återställa från lämplig backup. Om kalendern finns på en dator också det inte finns jättemånga poster i den så kan det vara en idé att öppna kalendern där UTAN DATORN ANSLUTEN TILL NÄTET, eftersom det första som händer är att datorn synkar bort eventuella raderade poster ur kalendern. Ändra posterna till en annan kalender i iCal. Därefter kan du lugnt synka upp, byt tillbaka kalenderposterna till iCloud-kalendern. Nu framgår det ju inte var kalendern mer finns, förutom i iCloud och iPhone. Hur ser det utom ni loggar in i iCloud på webben?

grejen är att vi försökte synka med en ny iPad. Jag trodde att kalendern kom från gmailkonto. Skrev in det på paddan, nu visade det sig att gmail-kalendern var tomt och vips hade hennes iPhone synkar ner den tomma kalendern.

Nu förstår jag inte alls. Det går inte att radera en iCloud-kalender genom att synka in en Google-kalender. Det måste ligga något annat bakom. Om ni loggar in på iCloud-sidan på webben från en dator och öppnar kalendern, ligger allt som det ska där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-29 07:09

Det är inte klarlagt riktigt ännu om du raderat iCloud-kalendern eller om den finns kvar. Men om du gjort det, har ni/hon back-up på er dator via TM, då kan du gå in i TM och hämta iCal-kalendern därifrån.

1
Bevaka tråden