Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gå från OS X 10.5.8 till senaste version?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac med OS X 10.5.8 som jag gärna skulle uppgradera operativsystemet på till senaste version (Mountain Lion alltså). Har läst lite på Apples hemsida och som jag förstår det måste jag först uppgradera till Snow Leopard för att därefter kunna installera Mountain Lion. Problemet är bara var tusan man får tag i Snow Leopard? Inga återförsäljare verkar ju ha den inne!

Är mitt enda alternativ för att få senaste versionen av OS X att försöka få tag i en version av Snow Leopard på en köp- och sälj-sida? Vore tacksam för tips på hur man lättast kan gå till väga.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-08-26 20:28

Du kan alltid göra en ren installation av 10.8 om du lyckas köpa en sådan skiva / usb enklare.

Se bara till att göra backup på din profil ordentligt innan och att du har alla program tillgängliga även om de mesta av programmen idag är downloads. Kommer knappt ihåg sist man köpte mjukvara "fysiskt"

Ursprungligen av Csoft:

...installation av 10.8 om du lyckas köpa en sådan skiva / usb enklare.

Finns inte att köpa, varken på skiva eller USB.

Den kan bara köpas via Mac App Store. Men sen kan man ju själv lägga installationsfilen på en skiva eller USB-minne.

Kolla först så att din iMac verkligen stödjer lion.

Sen kan du hitta nån som har en Mac med tillgång till Mac app store. Ladda ner ML och lägg på en USB-sticka som du sedan installerar med på din iMac.

Så om jag lyckats få ML på en usb-sticka ska jag alltså kunna installera det direkt utan att gå via Snow Leopard först?

Ursprungligen av oskarrr:

Så om jag lyckats få ML på en usb-sticka ska jag alltså kunna installera det direkt utan att gå via Snow Leopard först?

Ja.

Men ML finns inte att köpa på USB, så du behöver ha tillgång till en dator med minst 10.6.6, för att kunna komma åt Mac App Store och köpa ML där.

När du väl har köpt och laddat ner den, så kan du lägga ut installationsfilen på ett USB-minne.

1
Bevaka tråden