Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem sa att macar inte har buggar?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-07-07 22:33

Ligger i sängen såhär på kvällskvisten och surfar lite. Hel plötsligt så kryper det fram ett kryp på skärmen, irriterande tänker och jag försöker försiktigt peta bort det så att jag inte krossar det mot skärmen.

Petar, händer ingenting. Petar igen, ingenting. Sätter mig upp och tar mig en närmare titt. Märker då att krypet kryper på insidan av plasten! Krypet har krupit in i min iBook och irrar runt.
Fort som fan greppar och jag kameran och tar ett par bilder.
Efter 2 min var krypet borta tur nog.

Länk till bild
ftp://213.67.251.118/upload/P1010002.JPG
ftp://213.67.251.118/upload/P1010003.JPG

varning, ingen modembild

Ser ut som en såndär liiiiiten myra. Kul att även djurriket har insett att Mac är bra.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-07-07 22:42

Nu vet jag inte vad jag ska oroa mig mest över. Krypet eller repan som har uppkommit på skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 22:48

Du får be djuen torka fötterna innan de går in, du vill ju inte ha repor.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 23:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av jakob
Du får be djuen torka fötterna innan de går in, du vill ju inte ha repor.

Å passa dig för domdär som äter upp alla blå pixlar
[Men det är bara att skriva 'Antisimex' i chatten så dör dom... ]

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 23:42

Det påminner mig om när jag fick en fluga i kameran. Den (Olympus OM2) hade legat utan objektiv och mattskiva över natten. När jag dagen efter skulle fotografera fåglar kom den promenerande över sökarbilden. Rejält stor, hårig, knivskarp. Behöver jag säga att jag hoppade till? Det var bara att plocka bort objektiv och mattskiva igen. Någon timme senare hade den hittat ut på egen hand (på egna sex fötter).

Påminner mig om det här.

Ciryon

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-08 01:09

så går det om man kör msn

Hehe...

Min mamma hade faktiskt myror i sin dator för en herrans massa år sedan. Hela hennes arbetsplats var invaderad av små otäcka myror, och ur diskettstationen på hennes Mac SE kröp det myror då och då. Otäckt, men inte fullt lika otäckt som att den varma chokladen från kaffeautomaten i deras fikarum då och då levererades med lite extra proteinrik topping...

1
Bevaka tråden