Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.8.1 släppt

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon annan som får upp det två gånger i App Store?

Ursprungligen av Adrian B:

Någon annan som får upp det två gånger i App Store?

Jag. Vet inte varför.

Eller rättare sagt, en var 10.8.1 och en var hela Mountain Lion på 4 GB, dock uppdaterad till 10.8.1. Det är väl om man vill göra en ny sticka.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag. Vet inte varför.

Eller rättare sagt, en var 10.8.1 och en var hela Mountain Lion på 4 GB, dock uppdaterad till 10.8.1. Det är väl om man vill göra en ny sticka.

Ja, jag insåg det för när jag klickade på den undre fick jag frågan om att hämta igen. Två gånger

Lite buggigt kan tyckas

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag insåg det för när jag klickade på den undre fick jag frågan om att hämta igen. Två gånger

Du måste vara riktigt säker med andra ord.

Samma här..

Ursprungligen av Adrian B:

Någon annan som får upp det två gånger i App Store?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2012-08-23 18:30

Pinyin och pin är inte riktigt samma sak..
Pinyin - Wikipedia

Ursprungligen av jonasn:

Pinyin och pin är inte riktigt samma sak..
Pinyin - Wikipedia

Oops, mitt fel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-23 18:44

Världshistoriens minsta uppdatering? 7 MB?! Nu ska de bara fixa så att man slipper starta om datorn, så är vi i framtiden.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-08-23 19:10
Ursprungligen av ibish:

Världshistoriens minsta uppdatering? 7 MB?! Nu ska de bara fixa så att man slipper starta om datorn, så är vi i framtiden.

Men Apple har bättrat sig! Bara för något OS X sen behövde man starta om datorn för alla uppdateringar om jag inte missminner mig, tex för uppdateringar av Safari och iTunes. Nu är det bara när det blir ett nytt versionsnummer.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-23 19:23
Ursprungligen av ibish:

Världshistoriens minsta uppdatering? 7 MB?! Nu ska de bara fixa så att man slipper starta om datorn, så är vi i framtiden.

Min var på 28MB!!!!

Hoppas tidbegränsning fungerar igen i föräldrakontrollen.

Avvaktar, hört att det strular för en del.
10.8.2 är ju snart här

Förklaring till varför den dyker upp två gånger finns i den andra tråden om 10.8.1.

Om man har kvar sin "Installera 10.8" i Program-mappen, så vill uppdateraren ersätta den med en ny 10.8.1. Därav storleken på 4,3 GB.

Sen laddar den även ner själva 10.8.1-uppdateringen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Förklaring till varför den dyker upp två gånger finns i den andra tråden om 10.8.1.

Om man har kvar sin "Installera 10.8" i Program-mappen, så vill uppdateraren ersätta den med en ny 10.8.1. Därav storleken på 4,3 GB.

Sen laddar den även ner själva 10.8.1-uppdateringen.

Jag hade faktiskt inte kvar den i Program-mappen, så det verkade gå att trigga detta ändå på något sätt. (Däremot har jag den på en annan disk.) Men nu dyker det hursomhelst inte längre upp i App Store-programmet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-24 11:27
Ursprungligen av Adrian B:

Jag hade faktiskt inte kvar den i Program-mappen, så det verkade gå att trigga detta ändå på något sätt. (Däremot har jag den på en annan disk.) Men nu dyker det hursomhelst inte längre upp i App Store-programmet.

Jaså, kan det vara så att den inte bara kollar i Programmappen utan på hela datorn efter Install Mac OS X 10.8.app? Kan ju vara bra att den laddar ned uppdateringen till den med. Inte optimalt att den laddar ned hela på nytt, den borde kunna bara "lägga till" uppdateringen till installationsprogrammet. Men det kanske är svårare än vad man tror.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-08-26 12:18
Ursprungligen av acke:

Jaså, kan det vara så att den inte bara kollar i Programmappen utan på hela datorn efter Install Mac OS X 10.8.app? Kan ju vara bra att den laddar ned uppdateringen till den med. Inte optimalt att den laddar ned hela på nytt, den borde kunna bara "lägga till" uppdateringen till installationsprogrammet. Men det kanske är svårare än vad man tror.

Verkar som om den söker lite varstans efter installationsprogrammet, jag hade det liggande på desktopen.

Jag har för mig att App Store använder Spotlight för att kolla efter programvara.
Testa att undanta en mapp med installationsprogrammet från spotlight för att undvika detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-24 08:53

Måste kolla om video-playback buggen genom Quicklook är fixad. Den var väldigt störande i 10.8. Videon "flickrade" något mörkare ibland på både en MacPro 2008 och MacBook 2011 för min del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-24 09:36

Kom ingen uppdatering på Server.app igår. Kanske kan vara bra, inte för att jag tror att Apple kommer att ta sina server-lösningar på mer allvar, däremot slipper kanske de två personerna som jobbar på serverprogramvaran att tvinga ut uppdateringar samtidigt som OS X uppdateringarna.

Föräldrakontrollen med tidsbegränsning fungerar fortfarande inte...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-08-26 17:05

Trim Enabler 2.2 fungerar med 10.8.1, men måste köras igen efter installation av 10.8.1-uppdateringen, då denna
deaktiverar trim (för tredjeparts SSD alltså).

1
Bevaka tråden