Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inskriven text beter sig konstigt i safari (mountain lion)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har märkt att efter jag uppdaterade till mountain lion så beter sig texten väldigt konstigt till och från när jag skriver i safari.

den blinkar till, försvinner, kommer tillbaka, blinkar igen.. och ja håller på ungefär så där.
och markören ser ut att flytta på sig bakåt ibland och sudda bort texten framför och sen lägger sig texten man skriver in över den gamla texten..
men om man markerar texten eller väntar en stund (eller rent ut sagt bara "skickar iväg" texten genom att t.ex trycka enter i adressfältet eller ja i detta forum så är slutresultatet rätt även om det ser galet fel ut innan)

detta är ju självklart ganska irriterande för om man tappar bort sig så får man ta bort all text och börja om igen

(oftast är det dock bara texten ca 10cm ifrån där man skriver som håller på)

detta händer alltså överallt i safari (har dock för mig att det hänt på andra ställen/program men då det isåfall varit väldigt sällan och då jag inte är 100% säker på detta så får jag hålla mig till safari som boven (även om jag faktiskt tror att det är mountain lion)

någon annan som har samma problem och vet någon lösning på det?

ska väl tillägga att även celler verkar ha problem.

som när jag nu editerade föregående inlägg så hände detta:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-26 09:52

Jag har märkt samma sak, att några ord eller en mening som jag skrivit försvinner och kommer tillbaka, allt inom loppet av en sekund. Jag har bara märkt det vid några tillfällen (typ 5-6 gånger i Safari) och trodde att det berodde på att jag kom åt styrplattan med handflattorna när jag skrev.

1
Bevaka tråden