Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rätt nätadapter magsafe?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-08-25 14:07

Min nätadapter/laddare är trasig till min MBP 5.1 2009 och jag var på väg att köpa ny men upptäckte att det finns i både 66W och 85W. Min gamla var 66W men läser jag på applestore så ska en MBP 15 ha 85W, men de kanske är den senaste modellerna som ska ha 85W.
så ska jag då ha en 66W?

tacksam för svar!

Om jag inte missminner mig har min MBP 85W och fruns MBA typ 65W. Alltså skall du ha en 85-wattare. Att använda 85W till airen går utmärkt - tvärtom inte lika bra. Har inte testat grundligt, men ibland laddar den inte alls eller också tar det väldigt lång tid.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-08-25 22:08

Råkade ut för samma sak på en 09:a och det är så att en enda version av MBP 15" har levererats med 65W-laddare och det är våra. Det fungerar lika bra och lite bättre med 85 W dock. Alla Apples laddare är "smarta" och ingen dator kommer förstöras av för hög eller låg effekt (då hade det varit olika kontakter). Däremot tar det längre tid att ladda med en lågeffektladdare (som johan_tanying just sa). Så köp stort!

  • Medlem
  • 2012-08-26 06:25

ok Tackar för svaren! Då är det bara attt köra

1
Bevaka tråden