Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få fler nätverksutgångar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med 100mbit fiber från Telia i hemmet. Jag har en Airport Extreme och två stycken Airport Express. Mina Airport Express är kopplade till Extremen med nätverkskablar. Extremen ligger i ett nätverksskåp fullt med sladdar. En nätverkskabel sitter i extremen som sen går in i ett nätverksuttag i skåpet. Den sladden går sen till tex. vardagsrummet. I vardagsrummet har jag bara ett nätverksuttag i väggen. Saken är den att jag förutom min Express i vardagsrummet har lite andra saker som jag skulle vilja ha kopplade direkt med en nätverkssladd. Går det i att sätta en fördelare eller liknande i vardagsrummet som gör att jag får fler nätverksutgångar där? Typ som en USB-fördelare. En USB-port blir helt plötsligt sex stycken.

Ja. Det kallas för switch.

Ursprungligen av pmarriott:

Ja. Det kallas för switch.

Så jag köper bara en sån här: ZYXEL GS-105BV2 5-PORT GIGABIT SWITCH | Dustinhome.se
Jag sätter in den inkommande sladden i den och voila så har jag fem stycken nätverksuttag i vardagsrummet?

Ursprungligen av korthoga:

Så jag köper bara en sån här: ZYXEL GS-105BV2 5-PORT GIGABIT SWITCH | Dustinhome.se
Jag sätter in den inkommande sladden i den och voila så har jag fem stycken nätverksuttag i vardagsrummet?

Correctimundo. Eller nästan correctimundo. Ett uttag går åt till inkommande. Du får 4 st uttag att leka med.

Ursprungligen av pmarriott:

Correctimundo. Eller nästan correctimundo. Ett uttag går åt till inkommande. Du får 4 st uttag att leka med.

Helt underbart! Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden