Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta.se listar bolaget Apple AB i Täby - bekräftar rykten

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-25 01:49

Fett! Synd att man flyttade ifrån Täby.

Jag var i Täby centrum för någon vecka sedan. Ser verkligen inte vad som är unikt med just den gallerian. Men jag antar att Apple har gjort sin läxa.

Täby Centrum är ett av sveriges största köpcentrum och Täbyborna ligger på tredjeplats i landet när det gäller inkomst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-25 10:26
Ursprungligen av Mutant:

Täby Centrum är ett av sveriges största köpcentrum och Täbyborna ligger på tredjeplats i landet när det gäller inkomst.

Helt korrekt! Men det som är lite synd är ju ändå att en sådan butik i princip då bara blir till för Täbyborna, medan en mer central butik då blir till för alla Stockholmare. Täbybor inkluderat.
Självklart så kan ju alla som vill åka in till Täby och gå dit och handla eller gå på workshops, men det blir ju inte den där effekten att folk bara råkar gå in dit och testa en mac bara för att de råkar vara i närheten.

Ursprungligen av Samori:

...men det blir ju inte den där effekten att folk bara råkar gå in dit och testa en mac bara för att de råkar vara i närheten.

Den effekten kan du få ändå.

Tänk på alla besökare i köpcentrat som är där för att köpa något annat än Apple-prylar, och som går förbi Apple-butiken och blir nyfikna.

Kanske inte lika många som går förbi en adress inne i stan, men ändå ganska många.

Men å andra sidan - alla som redan är i ett köpcentrum är i "shopping mode". Alla som går förbi en adress inne i stan är kanske inte i den sinnesstämningen.

Så jag gissar att den effekten är i princip lika stor ändå.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-26 11:50
Ursprungligen av Mutant:

Täby Centrum är ett av sveriges största köpcentrum och Täbyborna ligger på tredjeplats i landet när det gäller inkomst.

Och efter tillbyggnaden kommer det vara det största centrumet i Sverige.

Dessutom är det den kommun som expanderar mest då galoppfältet ska bort och det skall byggas bostäder och arbetsplatser för 14000 personer där denna idag ligger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-26 12:11

Jag tycker att det är bra att affären hamnar i Täby för det innebär att chansen är större att nuvarande mac-handlare klarar sig i Stockholm.

Jag har aldrig varit i Täby och kommer nog inte att passera den kommunen i hela mitt liv :-D. Jag visste inte ens att dom hade ett stort köpcentrum där före dessa spekulationer om AppleStore's.
Det kommer en till Stockholm också - frågan är när dom hittar en cool lokal. Som jag skrivit förr här någonstans i forumet så är det mycket mycket mycket svårt att komma över en cool lokal i Sthlms innerstad - vare sig man heter Apple eller inte. Hade dom inte rivit gamla Klara hade det funnits massor av coola lokaler idag :-D.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-26 14:28

Självklart kommer de öppna inne i centrala Stockholm också, frågan är som Zimmerman skriver: När kommer de över en tillräckligt cool lokal att bygga om och Appleifiera Förhoppningsvis snarare än senare!

1
Bevaka tråden