Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Just nu: Oväntat snabbt domstolsbeslut i Apple och Samsung-rättegången

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-25 01:03

Jag är lekman vad det gäller språkbruket och den juridiska terminologin i engelskan men på länken till liverapporteringen hos The Verge så känns det som Samsung åker duktigt på däng...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-25 01:11
Ursprungligen av zinned:

Jag är lekman vad det gäller språkbruket och den juridiska terminologin i engelskan men på länken till liverapporteringen hos The Verge så känns det som Samsung åker duktigt på däng...?

De åker på ordentligt med "däng", men skadeståndet är inte speciellt högt relaterat till Samsungs omsättning och vinst, så man kan säga att det kanske var värt intrången för deras del. Den stora frågan är vad som händer framåt nu när Apples samtliga patent visar sig fullständigt legitima.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-25 01:14

Ännu en :

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-25 01:22

Sista :

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-25 01:12

Snabb screenshot från liveuppdateringen i skiftet mellan resultaten för Apple vs Samsung och senare Samsung vs Apple :

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-25 01:27

Jag skulle inte vilja vara Samsung's advokat för stunden och just ha förlorat drygt $1 miljard.

  • Medlem
  • 2012-08-25 01:31

Ska jag vara glad åt detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-25 10:15

Det är väl både och (sällan det finns ett enda rätt svar).
Det känns bra att Apple får cred för det de har åstadkommit, att deras patent håller.
Sedan tror jag nog att det inte främjar konkurrensen direkt

Det blev som jag väntat. Apple vann denna rond och dom kommer att vinna hela vägen. Inte i varje detalj, men i det stora hela och pricipiellt så vann dom och kopiering inom industrin är fortfarande illlegalt. Bara för att kopiering inom industriproduktion har varit omfattande i måååånga år - och ingen tagit det till rätten - så betyder det inte att lagen ändrats - det betyder bara att original-ägarna inte haft resurser eller lust att processa.
Detta är en del i globaliseringen: Vill asiatiska konglomerat vara med på den västerländska marknaden - som dom snart tagit över - så får dom spela efter västerändska regler som vi i Europa och amerikanska kontinenten alltid spelat efter. Japan anpassade sig för länge sedan (dom kom först redan på 60-talet). Om man sedan gillar eller ogillar västs striktare patent- och mönsterskydd är en annan sak - vill man ändra på det så får man gå via sina valda ombud i parlament.
Detta var också en signal till Kina som har berg med kopior av allt möjligt som dom bara hittils törs sälja inom sitt eget jätteland och periferi (inte i Japan dock) - nu vet dom att deras planer på att exportera dessa till väst inte är bra planer.

1
Bevaka tråden