Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inget ljud i Windows 7 på Mac Mini

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis, som rubriken lyder, installerat Win 7 på sonens nya MacMini med Mountain Lion. Allt verkar ok, men får inte ut något ljud. Någon som har en lösning på detta?

Om drivrutiner är installerade kan det vara så att Windows aktiverat att ljudet skall gå digitalt ex över optisk.

Så in i kontrollpanelen och ljud för att se vad som är förvalt under uppspelning.

Digitalt ljud är förvalt. Den optiska ljudutgången lyser rött.

Då bytar du till analog.

Hur gör man det?

Det löste sig. Förklara en annan dag. Nu är jag trött

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-25 00:30

Om det lyser rött istället för att låta så välj "Line-Out Built in Audio", i System Preferences: Sound. Dvs tvärtemot vad som är valt på denna bilden:

Ett till tips när du ändå är där inne: Om du klickar i "Show volume in menu bar" så får du en liten högtalarikon uppe till höger vid batterikonen och klockan. Option-klickar du på den så kan du direkt välja analog/digital i menyn.

Ursprungligen av alamode:

Om det lyser rött istället för att låta så välj "Line-Out Built in Audio", i System Preferences: Sound. Dvs tvärtemot vad som är valt på denna bilden:
[ATTACH="CONFIG"]34472[/ATTACH]
Ett till tips när du ändå är där inne: Om du klickar i "Show volume in menu bar" så får du en liten högtalarikon uppe till höger vid batterikonen och klockan. Option-klickar du på den så kan du direkt välja analog/digital i menyn.

Är detta tips gångbart även för W7? Alltså att man måste välja i OS X innan man startar W7? jag hade den uppfattningen att detta kunde man sköta direkt ifrån Windows. Hur går det annars för stackare som valt att enbart ha Windows på sina Macar (tokar!)?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-25 01:23
Ursprungligen av suddgummi:

Är detta tips gångbart även för W7? Alltså att man måste välja i OS X innan man startar W7? jag hade den uppfattningen att detta kunde man sköta direkt ifrån Windows. Hur går det annars för stackare som valt att enbart ha Windows på sina Macar (tokar!)?

Detta måste skötas från Windows 7. Inställningarna i OS X har inget med saken att göra.

Ska försöka förklara hur jag löste detta problem. Jag hade ju alltså ljud ut från Mac OS, men icke från Windows och Bootcamp-partitionen. Det jag gjorde när jag installerade Windows var att jag sedan installerade stödprogramvaran från en skiva jag brände då jag gjorde Windows-installation på en MacBook tidigare i år. Men igår så laddade jag ner stödprogramvaran för just denna MacMini och då slocknade den röda lampan och ljudet var där! Lycklig gubbe

1
Bevaka tråden