Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömsladd till Magsafe 45W

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag köpte en MacBook Air förra året. Nu har det gått så illa att min hund har bitit sönder min ladd-sladd. Det är alltså inte sladden som går från datorn till adaptern, utan den som går från adaptern till grenuttaget. Min undran är då om man kan köpa denna sladden någonstans? Jag är fullt medveten om att man kan köpa en "duckhead" till adaptern, sådana som finns på iPad-laddare och gamla iPhone-laddare. Dock är jag inte intresserad av dessa, då jag vill ha behålla längden på laddaren. Så om nog vet var man kan köpa en sådan sladd så får ni gärna skriva!

/Erik

Jag tipsade om Amazon i en tidigare tråd, sökningen var liknande denna: Amazon.com: Eu extension cord apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-23 22:46

Hoppas hundrackarn klarade sig. Du kan alltid köpa en på tex, Amazon eller likanden. Men faktum är att det fungerar med helt vanliga IEC 320 / 60320 C7 kontakter. Dock blir inte datorn jordad då, men det blir den å andra sidan inte heller med "duckhead" kontakten som följer med.

Kjell har flera längder:
Apparatkabel svart 5,0 m > Ström 230V | Kjell.com

1
Bevaka tråden