Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min mail skickar ut spam

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2010-11-24 07:52

Hur kommer det sig att min mejl skickar ut en jävla massa spam skit ? och hur får jag stopp på det:S

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

Du måste nog vara lite tydligare än så! Vet du att din dator skickar mail eller är det mottagare som fått mail med din avsändareadress? I det sista fallet kan det bero på att ni saknar SPF-skydd på domänen. Utan SPF kan vem som helst skicka mail med din mailadress som avsändare...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-24 22:08
Ursprungligen av Björnström:

.... kan det bero på att ni saknar SPF-skydd på domänen. Utan SPF kan vem som helst skicka mail med din mailadress som avsändare...

Herregud! Det låter ju riktigt illa det. Hur vet man om man har sånt där SPF-skydd då?

  • Medlem
  • 2010-11-25 03:13

Det skulle jag gärna vilja veta också. Något jag tänker kolla upp med mitt webhotell.

Ursprungligen av Eva:

Herregud! Det låter ju riktigt illa det. Hur vet man om man har sånt där SPF-skydd då?

Gissning: Det är ett webbmejl-konto du har (gmail, hotmail eller dylikt), ditt konto har blivit "hackat", troligtvis via ett phishing-mejl. Det är i alla fall vad som hänt i samtliga fall då min inbox fyllts av spam från vänner och bekanta. Prova att logga in och byta lösenord.

Samma hände mig, hotmail, bytte lösenord och försökte byta bort min hotmail adress på så många internetsidors hemsidor för att istället använda min gmail. Långsam process

Liknar det jag råkat ut för nu. Jag har en domän som ligger lite vilande, har den kopplad till Gmal där jag har lite mail som trillar in då och då.. Domänen är registrerad hos Loopia.

Har gjort så att alla mail som kommer till domänen kommer till min mailkorg oavsett vad som står före @ så att säga.. Nu kommer det lite replay från olika mailservrar att tex att ett mail klassats som spam osv. Det jag ser är att avsendaren har ett namn (innan @) som tex kan vara ABCD123 (alltså inget som jag någonsin använt). Så uppenbart används min domän på något sätt att skicka ut spam.

Då undrar jag vad jag skall göra? Vill ju inte stänga ner domänen då det kan komma mail som jag behöver se. Ligger problemet hos Loopia eller hos Gmail (google)? Vad kan jag göra för att förhindra det?

1
Bevaka tråden