Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordets belysning svajar.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-22 21:24

Har de senaste dagarna upptäckt att bakgrundsbelysningen svajar på ett mycket irriterande sätt. Det är troligen när jag har det inställt på svagt. Vet inte om det är ett fel? eller att sensorerna blir (för)känsliga då det är på tre/fyra pluppar eller lägre? Vart sitter sensorerna för tangentbordet? Finns det sensorer för tangentbordets belysning?

Nya MBA.

Vad betyder "svajar"? Att det stiger och sjunker i ljusstyrka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-22 23:57
Ursprungligen av Capeman:

Vad betyder "svajar"? Att det stiger och sjunker i ljusstyrka?

Ja, det stiger och sjunker.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-23 06:24
Ursprungligen av xms67:

Ja, det stiger och sjunker.

Hur frekvent? Varje sekund, minut?

Ja det finns sensorer, vart dessa sitter har jag inte kollat.

På äldre maskiner så var det under högtalargallren har jag för mig.

En del har blivit hjälpta när ljussensorn inte reagerat - inte riktigt samma fel - genom att göra en SMC-reset.

https://discussions.apple.com/thread/3355498?start=0&tstart=0

Hur man resettar SMC - och ved det betyder;
Intel-baserade Mac-datorer: Återställa systemhanteraren SMC (System Management Controller)

Det är kameran som känner av ljuset, tror jag. Om jag sätter tummen för linsen på min MBP så dimmas skärmen ner och tangentbordet lyser upp. Har märkt att skärm och tangentbord svajar lite om jag sitter med en stark ljuskälla bakom mig och rör på mig så att ljuset träffar kameran lite då och då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-23 00:00
Ursprungligen av pmarriott:

Det är kameran som känner av ljuset, tror jag. Om jag sätter tummen för linsen på min MBP så dimmas skärmen ner och tangentbordet lyser upp. Har märkt att skärm och tangentbord svajar lite om jag sitter med en stark ljuskälla bakom mig och rör på mig så att ljuset träffar kameran lite då och då.

Verkar stämma. Men då kan det inte vara mina händer armar som påverkar sensorn som jag funderade på. Frågan är om det är fel eller sensorn bara är så känslig att den svajar? Ni skulle inte kunna prova. Lyset på typ tre pluppar. Lite halvrisig belysning. Skriv lite. Svajar det?

Annars får jag undersöka det Goflorp skrev om.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-23 12:37

Har du kryssat i checkboxen i bilden nedan? Blir det annorlunda om du kryssar ur den?
Systeminställningar -> Tangentbord -> Tangentbord

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-23 20:48
Ursprungligen av joakimo:

Har du kryssat i checkboxen i bilden nedan? Blir det annorlunda om du kryssar ur den?
Systeminställningar -> Tangentbord -> Tangentbord

[ATTACH="CONFIG"]34411[/ATTACH]

Yes! Det var för kort att bata skriva så. Men nu borde det accepteras..:cool:

1
Bevaka tråden