Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes synkar ibland inte bilder mellan iPhoto och iPhone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-21 22:22

hej!
Ibland när jag synkar min Mac med iPhone (senaste iOS samt Lion) så funkar inte bildsynkningen med iPhoto:

Mappar som finns i iPhoto skapas på iPhonen men TOMMA?! Se bild.

Har synkat x flera men iPhone:n blir utan dom senaste bilderna. Har iTunes-synken iställt på att synka bilder från senaste 12 månaderna, har heller inte ändrat några inställningar sen det senaste fungerade.

Snabb sökning på Google pekade på att man ska rensa en cache inuti iPhotos paket. Läs instruktionerna noga och rör ingen annan fil inuti iPhoto-paketet. Se först till att ha en backup så klart.
iTunes: Understanding the iPod Photo Cache folder

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-26 11:37

Det funkade!
leta upp "iPhoto-bibliotek" i bild-mappen, "visa paketinnehåll", radera iPod-cache".

Dock stängdes bildsynkroniseringen i iTunes av så man fick ställa in den igen.

Perfekt!

Som ett litet sidospår så tänkte jag nämna en grej jag nyss lärde mig om synkning av iPhotos Bildström mellan enheterna. Jag hade fått problem med att min iPad inte synkade bilderna till Bildströmmen och kunde inte begripa varför. Jag hittade svaret på Apples supportsidor.

Tydligen så synkar inte iPad detta förrän man stänger ned kamera-appen. Om man dessutom kör på batteri och detta har under 20% laddning så synkar den inte heller.

1
Bevaka tråden