Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbook Air - Problem med första uppstarten

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-08-20 19:31

Nu har jag äntligen fått min MacBook Air men jag kommer inte vidare från där man ska välja land det står bara Sverige och jag kan inte klicka enter eller något för att komma förbi det.

Hur gör jag för att lösa detta?

Bra start att behöva skicka tillbaka sin första mac någonsin.....

Senast redigerat 2012-08-20 19:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-20 19:34

Det går alltså inte att med styrplattan klicka dig vidare?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-08-20 19:35

nej jag får bara ett doft ljud som plingar

Nu har jag löst det efter många om och men. Tack vare att man ska ju bokstavligen trycka NER själva styrplattan.

hade jag gjort det på min gamla pc så hade styrplattan gått sönder

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-20 19:46
Ursprungligen av Insane:

nej jag får bara ett doft ljud som plingar

Nu har jag löst det efter många om och men. Tack vare att man ska ju bokstavligen trycka NER själva styrplattan.

hade jag gjort det på min gamla pc så hade styrplattan gått sönder

Denna inställning kan du senare ändra, om du bara vill "dutta" på touchpaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-20 19:42

Jag minns inte i huvudet exakt hur installationsförloppet ser ut. Men Sverige är markerat och sen när du ska klicka dig vidare så kommer du ingenstans utan du får bara ett pling? Plinget indikerar på att något inte är markerat/ifyllt typ men det verkar konstigt. Har du testat att stänga ner och göra om proceduren från start?

Om det är något som är fel med installation (mjukvara) så går det nog att lösa utan att skicka tillbaka datorn. Det går ju t.ex att göra en installation genom återställningsparionen eller via nätet.

Haha, roligaste tråden på länge

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-08-20 19:56

Det är ju inte direkt lätt måste jag säga till mitt försvar när man byter från Pc till Mac, men alltid roligt att få någon att skratta

  • Medlem
  • 2012-08-20 23:47

Sluta tänka i termer av dator och operativsystem. Gör saker intuitivt, som du vill att det skall fungera. Det brukar oftast räcka på en mac.

Ursprungligen av Insane:

Det är ju inte direkt lätt måste jag säga till mitt försvar när man byter från Pc till Mac, men alltid roligt att få någon att skratta

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-08-21 05:43
Ursprungligen av jhm:

Sluta tänka i termer av dator och operativsystem. Gör saker intuitivt, som du vill att det skall fungera. Det brukar oftast räcka på en mac.

Då vet jag det till nästa gång

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-21 09:41

Jag tycker inte det är så intuitivt att fysiskt Klicka ned plattan.
Trots att jag använt mac innan blev jag förbryllad första gången jag större på det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-21 10:55

Finns det någon som inte ändrar inställningarna direkt så att man bara duttar för att klicka? Det är ju bökigt att fysiskt klicka varje gång. Jag brukar bara ha det för att högerklicka i nedre högra hörnet på styrplattan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-21 22:23

Jag hatar att dutta. Det har blivit klick för många gånger utan att jag ville det, jag vill ha feedback på det jag gör.

Ursprungligen av kenjon:

Jag hatar att dutta. Det har blivit klick för många gånger utan att jag ville det, jag vill ha feedback på det jag gör.

Precis tvärt om för mig. Jag hatar att behöva trycka hårt, samt att det lever om. Gillar hur mycket snabbare, intuitivare och tystare det är med "dutt". Men smaken är som baken :). Det är iaf bland det första jag ändrar på en ny mac laptop.

Ursprungligen av Kermit:

Precis tvärt om för mig. Jag hatar att behöva trycka hårt, samt att det lever om. Gillar hur mycket snabbare, intuitivare och tystare det är med "dutt". Men smaken är som baken :). Det är iaf bland det första jag ändrar på en ny mac laptop.

Hear hear!

1
Bevaka tråden