Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-chef ställde till med kaos

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-17 10:50

Han har ju rätt, det springer ju omkring på tok för många "genier" i alla Apple Stores...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-17 10:59
Ursprungligen av xtrem:

Han har ju rätt, det springer ju omkring på tok för många "genier" i alla Apple Stores...

Jag tycker det är för många "genier" som springer omkring i Elgiganten ...

Dixons äger ju också Pissmania, sorry Pixmania, som ju är bland de värsta återförsäljare man kan ha att göra med när det gäller reklamationer.

Känns ju inte som Apple lyckats med någon bra värvning av chef här.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-08-17 12:19
Ursprungligen av xtrem:

Han har ju rätt, det springer ju omkring på tok för många "genier" i alla Apple Stores...

Jag var nyligen i NY, rätt bra med så mycket personal när det är så galet mycket folk som är i butikerna. Bättre att få hjälp och en bra upplevelse än att känna sig ignorerad.

Om de är övertaliga kan de skicka hit ett stim genier som kan förklara varför mina hårddiskar dör som flugor.

Skumt att han sitter kvar när han visade sig vara inkompetent. Trtoligtvis god vän med Cook.

  • Medlem
  • 2012-08-17 11:28
Ursprungligen av Zimmerman:

Skumt att han sitter kvar när han visade sig vara inkompetent. Trtoligtvis god vän med Cook.

Det är som våra politiker..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-17 11:17

Jag blir lite fundersam, även om han tvingades krypa till korset så under jag vad han har för agenda. Att gå in och visa sig "handlingskraftig" genom att sparka personal funkar nog på många företag, aktieägarna ska hållas nöjda... Men här hade han nog inte satt sig in i Apple och allt runt omkring.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-17 14:11

Det var då underligt. Men om inte jag missminner mig från artiklar på övriga sidor så var det ju så att de som blev sparkade blev anställda i och med OS i London då apple store där som bekant rustade upp ordentligt för att klara av journalist och turistanstormningen. Att de inte har blivit informerade om att det var tillfälliga jobb var dåligt av apple tycker jag, men om man ser till vad som också har skrivits så har apple även rättat till det och givit personerna tillbaka jobbet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-17 17:51
Citat:

För är det något som Apple inte behöver just nu så är det att ta fel beslut i fel riktning.

Är det någonsin bra tillfälle att fatta fel beslut? Och om man fattar fel beslut, fast i fel riktning, borde inte det innebära att felet blev lite mindre? Dubbla negationer liksom.

Oavsett; vad berörs vi av det här när det inte ens finns några Apple-butiker i Sverige?

Om man kan skära ner på personal i Apple-butiker eller inte är ju fullständigt ointressant i denna nyhet - det är inte där storyn ligger. Det intressanta är att en nytillsatt toppchef på Apple tar ett fett beslut och sedan kovänder och förklarar att det var åt helvete.
Vad säger det om Apple idag? Skulle han sitta kvar under Jobs? Varför sitter han kvar ännu? Hur ligger egentligen kvalifikationskraven för toppjobb hos Apple idag? kan man dra några slutsatser om förändring av kulturen inom Apple?

1
Bevaka tråden