Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung hävdar bestämt, Galaxy Tab före iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-16 14:27

Även om Samsung startade sina "planer" på att göra en surfplatta innan iPad var släppt som produkt så är väl det knappast bevis för att de inte kopierat från Apple. Om Galaxy Tab släpptes före iPad hade det ju varit en annan sak.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-16 19:08

Om Samsung får räkna datumet då de startade sina planer, borde väl Apple få göra samma sak, dvs räkna det datum då de planerade iPaden, inte när den presenterades.

Senast redigerat 2012-08-16 21:24

Jag tänkte platta/padda redan på 90-talet - alltså peka, dra och dutta med fingret (knipa (zoom) tänkte jag inte - det impade grymt på mig när iPhone kom) - detta efter att ha sett det där svindyra ritbordet...Wacom?...som är både skärm och ritbord med aktiv penna. Alltså; Samsung och Apple kan dra något gammalt över sig...dom snodde båda MIN grej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-17 09:13

Jag blev impad av denna demonstrations-video av multitouch från Jeff Han Januari 2006 (ett år innan Jobs demade iPhone första gången). Inklusive knip (zoom) -manövrer.

Multi-Touch Interaction Research

1
Bevaka tråden