Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex & begränsningar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-08-16 16:05

Har kollat lite på Plex och tycker att det ser ut att vara ett trevligt system för mediahantering. Jag hittar dock ingen möjlighet att göra begränsningar, så att alla inte har åtkomst till allt. Finns det något sätt att skydda vissa mappar/filer alt. någon form av parental controls?

Nope, det finns inte. Eventuellt att XBMC har det.

Läs mer här.

XBMC har det.
Media sources - XBMC

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-08-16 17:18

Trist
Jag tyckte Plex såg så lovande ut. Hoppas att detta är något som det jobbas på i "Plexfabriken"...

Ursprungligen av lensv:

Trist
Jag tyckte Plex såg så lovande ut. Hoppas att detta är något som det jobbas på i "Plexfabriken"...

Håller med om det! Det behövs verkligen en sådan detaljstyrning för varje användare som loggar sig in på plexservern. Det vore bra om vissa delar av detaljstyrningen kunde hämtas från Apple Parental controls, så att man inte behöver uppge samma begränsningar på annat ställe.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-16 19:51

Innan Laika kunde man lägga in flera användare som kopplades till olika mappar med filmer. Dessa användare kunde lösenordsskyddas (eller om det var PIN-kod). Det löste problemet för mej när barnen var små.
Nu är de inte så små längre, så jag har inte kollat om den funktionen finns kvar.

Jag har löst det så att barnen inte får sätta på TVn själv. Således är det ingen risk att de ser något de inte ska se.
Jag har två "mappar" filmer och barnfilmer.

Annars har du en annan typ av lösning i länken #2

1
Bevaka tråden