Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia Smart och Airport Extreme kan nu lira tillsammans

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville bara tipsa om att Telia nu släppt lite på tyglarna gällande sitt Telia Smart modem/router så om man kontaktar deras kundtjänst så kan man be dom att ställa in Thomson Routern i Bryggat Läge och på så sätt kunna använda sin Airport Extreme som det är tänkt.

Har själv fått det gjort igår och allt fungerar perfekt.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-08-16 13:59

Japp, väntar själv på att få mitt bredband bytt till Telia
Så fort jag läste att de (äntligen) uppdaterat firmwaren på sina smart-prylar så att det går att brygga dem så bytte jag till dem. Tidigare har kan kunnat gå runt detta genom att köpa en extra ZyXelrouter (viss modell mm) som hade en konf som klarade av att hantera Telia's nät (de olika tjänsterna ligger nämligen på olika VLAN mm).
Så, väntar på att uppsägningstiden skall gå ut så att man kan få lite högre hastigheter

Edit: Var du tvungen att ringa supporten, eller kan man även brygga modemet själv från deras konfigsida?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-08-16 14:09

Vilken firmware-version har denna nya uppdatering?
Kontaktade Telia och frågade själv. Den är: 8.C.H.2

Senast redigerat 2012-08-16 14:57
Ursprungligen av Spooky:

Vilken firmware-version har denna nya uppdatering?

Kafferast, kan du prova följande åt mig? Gå in på Extremen och välj att förlänga det trådlösa nätverket som "smarten" sätter upp. Detta har tidigare resulterat i ett abrupt felmeddelande typ - "Detta nätverk kan inte förlängas."

Kan tyvärr inte göra det då smartens wifi kopplas ner när den bryggades. sorry.

Och vad det gällde supporten så tror jag faktiskt att man var tvungen att ringa Telia då gränssnittet man kommer åt är detsamma (osäker på detta, men enligt andra forum så var det fallet)

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-08-16 15:01

Det visade sig att det var samma version som jag hade på mitt modem redan. Denna är inte möjlig att förlänga trådlöst tyvärr.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-08-16 14:58

Dock så kan fortfarande inte Extremen trådlöst förlänga det nätverk som "Smarten" sätter upp.

1
Bevaka tråden