Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro går ned i vila när extern skärm stängs av

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har på senare tid tagit mig råd att köpa en extern skärm till min Macbook Pro. Häftigt att sitta med något större än 13" när man väl ändå är hemma och försöker arbeta lite. Men till problemet:

När jag lämnar min Macbook Pro och stänger av skärmen så väljer datorn att gå ned i vila efter ett tag, trots att den externa skärmen endast är avstängd och inte urkopplad. Kan man på något sätt slå av detta så att den håller sig vaken? Lösningen verkar inte finnas i Energy Saver i System Preferences. Och sökträffarna genom våra tidigare trådar obefintliga.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-16 09:04

Vilken modell, vilket OS?
Testat att slå på det i Energy Savings, och sedan slå av det igen? Återställa PRAM?

Ursprungligen av kenjon:

Vilken modell, vilket OS?
Testat att slå på det i Energy Savings, och sedan slå av det igen? Återställa PRAM?

OS X 10.8, Macbook Pro 8,1 (Late 2011)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-16 21:29
Ursprungligen av maskh:

OS X 10.8, Macbook Pro 8,1 (Late 2011)

Och mina andra två frågor?

Ursprungligen av kenjon:

Och mina andra två frågor?

Jag har inte kommit så långt än. Ska titta på det under natten då jag inte ska använda datorn. Kanske var dumt att svara på första frågan först.

Ursprungligen av maskh:

Har på senare tid tagit mig råd att köpa en extern skärm till min Macbook Pro. Häftigt att sitta med något större än 13" när man väl ändå är hemma och försöker arbeta lite. Men till problemet:

När jag lämnar min Macbook Pro och stänger av skärmen så väljer datorn att gå ned i vila efter ett tag, trots att den externa skärmen endast är avstängd och inte urkopplad. Kan man på något sätt slå av detta så att den håller sig vaken? Lösningen verkar inte finnas i Energy Saver i System Preferences. Och sökträffarna genom våra tidigare trådar obefintliga.

Jag har samma set-up som du bortsett från att jag har en MBA. Jag kan inte använda extern skärm med enbart batteridrift, utan måste ha nätsladden i min MBA. Vet inte om det fungerar snarlikt på MBP men det känns som om det skulle kunna vara en orsak.

Ursprungligen av fjmobile:

Jag har samma set-up som du bortsett från att jag har en MBA. Jag kan inte använda extern skärm med enbart batteridrift, utan måste ha nätsladden i min MBA. Vet inte om det fungerar snarlikt på MBP men det känns som om det skulle kunna vara en orsak.

Du måste ha nätsladden i på alla bärbara Mac om du vill kunna använda endast den externa skärmen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-17 09:05

Nej då, jag bara undrade om du hade sett dem

1
Bevaka tråden