Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Migrera iPhoto/iTunes-bibliotek mellan diskar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-12 20:07

Är det någon som funnit en hyfsat modern och tillförlitlig guide på hur jag bäst migrerar iPhoto-& iTunesbibliotek mellan olika diskar? Jag har nyss klämt in en SSD som bootdisk i Mac Minin och vill flytta iaf biblioteken till SSDn - (allt media ligger kvar på sin ursprungliga plats)

I iPhoto kan jag ju välja att 'växla bibliotek' men då nyttjar jag ju fortfarande gamla biblioteket på den gamla sirans-5400-spinnaren och det vill jag ju inte, jag vill behålla all surt förvärvad metadata om min foton, Ansikten m.m. men flytta biblioteket till nya SSDn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 20:05

åsså kommer jag med svaret

"The iPhoto library must be on a volume formatted Mac OS extended (journaled). To use it on a properly formatted volume simply drag it there intact as a single entity, depress the option key, launch iPhoto and use the select library command"

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-08-14 10:16

För iTunes har jag för mig du kan hålla inne alt/option när du startar det så kommer det upp en ruta där du kan välja ett annat bibliotek. Det bibliotek du väljer kommer sedan vara standard.

1
Bevaka tråden