Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

modem huawei u173 funkar inte under osx 10.8 eller usb3?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2012-08-07 20:36

Ny dator och gammalt modem som jag velat använda under ledigheten i stugan. Det fungerar utmärkt med min gamla macbook pro som har osX 10,5,8 och usb 2. Tyvärr vill inte datorn prata med modemet alls i min nya dator som har usb3/2 och OSX 10.8. Har uppdaterat den via grannens pc eftersom inte uppdateringen gick att göra via en mac. Men det hjälper inte. Några förslag. Nyss laddat det med lite pengar så det känns lite surt att slänga modemet.
Tyvärr befinner sig sommar stugan 9 km från e14 och det räcker för att Telia mfl skall ha en usel täckning. Däremot funkar tre ok?? Så jag har inte så många alternativ.
Modemet är ett Huawe.i e173

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-08 16:48

Har du installerat drivrutiner i Macen från Telia/Huawei?
Kanske inte är kompatibla med 10-8

Fungerar Tre med samma modem så tror jag knappast det har något att göra med modem/dator.

Ring Telia.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2012-08-13 16:54

Nja kanske var otydlig. Har knappt täckning med telia, så kan inte använda telia som operatör. Har bättre täckning med tre, men tyvärr funkar inte modemet med 10,8. Så det blir att köpa ett nytt modem oavsätt operatör. Det är för gammalt helt enkelt.

1
Bevaka tråden