Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalendersynk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalvsvik, Kronobergs Län, Sweden, Sweden
  • 2012-08-13 09:06

Hej!

Vet inte om det är rätt forum, men jag hittade inget som jag riktigt tyckte funkade.

Hur som helst. Jag kör mac hemma och iPhone. Då har jag automatisk kalendersync och det är ju kalas. Problemet är att jag på jobbet har PC. Frågan är om det går att synka kalendern i mac till något liknande i PC. Det hade underlättat enorm om jag inte behövde ha ytterligare en kalender att hålla ordning på.

Använder du Gmails kalender så ställer du in din gmail på din PC. Här hittar du info:

Kalender Hjälp

Använder du inte gmail så antar jag att du gör på samma sätt på din PC som på din Mac (nästan ). Kalendern synkas alltid från din mail, så det är den du ska ställa in.

Använder du Outlook på pcn är det bara att lägga till din icloud-kalender i den. Har "tyvärr" semester nu så jag kan inte kolla exakt hur jag konfigurerade det i Outlook, men minns att det var enkelt. Fungerar finfint, även påminnelser ("reminders") och såklart mailen synkar fint med pcn. Som diskuterats i forumet tidigare är det så egendomligt att outlook inte har icloud-stöd i versionen för mac, men har det för pc.

1
Bevaka tråden