Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Burner ger tillfälliga telefonnummer

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har personligen ingen användning för det, men det är väl en bra idé för dom som behöver sånt.

Burner ger ju direkt en tanke till The Wire och drogförsäljning.

Dom måste väl ha en egen växel/server och köpt loss enorma mängder telefonnummer = abbonemang? Eller är det så att man köper loss en starserie - typ 070660... och sedan kan man lägga på egna serier efter? Nu talar jag om företaget Burner alltså. Dom måste väl ha en deal med operatör? Hur funkar det egentligen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-11 19:34

Precis, man köper en serie. Men jag undrar om man kan tjäna så mycket pengar på det...

Man undrar ju om Burner återanvänder nummer efter en tid :-D. Det tror jag.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-11 20:43
Ursprungligen av Zimmerman:

Man undrar ju om Burner återanvänder nummer efter en tid :-D. Det tror jag.

Det kan bli intressant. Om man tänker sig ett scenario som börjar med en kontaktannons.

Dom väntar nog ett år...typ... :-).

Nå - iden är i.o.f.s. intressant...men är det inte lite stenålder över det hela? Man komminicerar ju via mail idag - det är 2012 nu - varför ska man hålla på med telefonnummer i annonser etc? Det är ju ett senare steg - först mail. Nej, detta blir nog ingen stor hit.

Ursprungligen av filuren:

Det kan bli intressant. Om man tänker sig ett scenario som börjar med en kontaktannons.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-08-11 21:31

Mail, är inte det bara för gamlingar (typ mig)?

Tror jag att kommer bli stoppat ganska snart
Terrorist vänliga appar är väl inge hit

Ursprungligen av MalcomX:

Tror jag att kommer bli stoppat ganska snart
Terrorist vänliga appar är väl inge hit

Men Burner är långt ifrån anonymt och ospårbart så det är ingenting som terrorister kommer att använda sig av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-12 13:15
Ursprungligen av Papperskatt:

Men Burner är långt ifrån anonymt och ospårbart så det är ingenting som terrorister kommer att använda sig av.

Precis, inte heller kriminella kommer ha nytta av det. Däremot kommer säkert en del som vill sälja/köpa saker eller som någon skrev vid kontaktsidor o.s.v ha nytta av det.

Det är väl samma tänk som Blocket använder sig av? Där kan man få ett tillfälligt nummer när man lägger ut en annons, behöver ju inte vara för att man vill göra något olagligt.

1
Bevaka tråden