Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemåterställning med Time Machine har hängt sig - vad göra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2012-08-10 11:14

Hej alla macproffs!

Jag skulle göra en systemåterställning med en backup från en extern hårddisk. Backupen som jag skulle använda till systemåterställningen har gjorts av Time Machine på samma dator. Min dator är en nyinköpt Macboook Pro Retina 15", 256GB SSD, 2,3 GHz, 8GB och Lion 10.7.4.

Jag har gjort följande:

1) Startat om datorn i med Äpple->Starta om

2) Under uppstarten håller jag ner CMD+R

3) Det kommer fram val för systemåterställning och jag väljer att göra en systemåterställning från den externa USB hårddisken. Jag väljer en av de tre kompletta systemåterställningar som visades som valbara alternativ.

4) Systemåterställningen påbörjas och allt ser ut att gå bra. När det har gått 2% lämnar jag datorn och kommer tillbaka ca 15 min senare. Då visas en vit skärm med en liten cirkel med streck utåt (ser nästan ut som en sol) och ska antagligen vara en slags progress indikator men "strålarna i solen" indikerar inte någon aktivitet. Känns som att en av strålarna ska vara i en annan färg ett tag för att en stund senare låta en annan "solstråle" ta över och visa en annan färg osv för att visa att det händer något. Men som sagt, det finns ingen indikering på att något händer - bara en vit skärm med "solen" som orörlig aktivitetsindikator.

5) Efter ett tag slocknar skärmen och om jag trycker på någon tangent så kommer den vita skärmen fram igen.

Vad ska man göra? Hur lång tid kan det ta att göra en systemåterställning på ca 30GB? De två procenten jag hann se (innan jag lämnade datorn) gick fort och med det tempot borde allt vara klart för länge sen.

Det finns ingen DVD i datorn och jag har inga installationsskivor.

Eftersom jag är helt ny på Mac så gör det inget om svaren är lite mer utförliga...

Det kan ta rätt lång tid, låt den stå och köra några timmar.

edit: Händer ingenting ändå så kan du alltid göra en Internet Recovery och sen lägga tillbaka det du behöver från din TM-backup.
http://support.apple.com/kb/HT4718

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2012-08-11 08:03
Ursprungligen av keptang:

Det kan ta rätt lång tid, låt den stå och köra några timmar.

edit: Händer ingenting ändå så kan du alltid göra en Internet Recovery och sen lägga tillbaka det du behöver från din TM-backup.
OS X: About OS X Recovery

Det fick bli en Internet Recovery till slut. Nu funkar den igen!

Skönt att det ordnade sig.

1
Bevaka tråden