Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart får jag tag på en billig bluray-spelare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så, eftersom jag gav iväg min gamla macbook pro till min flickvän har jag inte längre någon DVD-spelare i hemmet. Trots att jag nästan lämnat det fysiska formatet bakom mig har jag ett gäng DVD-titlar och serier jag fortfarande vill kunna se.
Tänkte skaffa mig en bluray-spelare, så billig som möjligt, som gärna kan spela DVD från alla regioner..

Någon som har något tips?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-08-08 20:29

PS3 för 2000 eller så?

Ursprungligen av mattiL:

PS3 för 2000 eller så?

2000 är inte min defintion av billigt. Och det är en BR jag vill ha, inte en spelmaskin.

Använd prisjakt

Blu-ray-spelare - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Väljer Avancerat; "Regionsfri" (Nuuuuuu blev det problem)

från att ha sett 234st produkter är vi nu nere på ett halvdussin....

Billigaste blev ... öh? 2000.......

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-08-08 22:48

OM du kan leva utan religionsfriheten: Komplett.se - Samsung BD-E5300 Bluray-spelare - 699:-

Philips BDP3200 - Blu-ray-spelare - Hitta lägsta pris, omdömen och information

Jag har den äldre modellen, BDP300, och är mycket nöjd med den, tyvärr så verkar den inte säljas längre annars så hade jag rekommenderat den istället (då jag tycker att den är lite snyggare ). Den är väldigt enkel att göra regionsfri på DVD-sidan, här står det hur man gör: Philips BDP3200 region code - VideoHelp.com

Tyvärr så går det inte att göra den regionsfri för BD men för mig så har det iallafall inte varit ett problem som har motiverat ett (betydligt) högre pris då så få BD-filmer är låsta.

En nackdel med BDP300 och BDP3200 är att USB-porten sitter på baksidan, detta gör det lite meckigt när man vill se på en film från exempelvis ett USB-minne. Anledningen till det är att USB-porten ursprungligen bara var till för att uppdatera programvaran men med en uppdatering från Philips så kan man använda den som en mediaspelare. MKV måste man byta filändelse på till M4V (man behöver alltså bara byta namn på den, inte konvertera eller så).

Ursprungligen av Papperskatt:

En nackdel med BDP300 och BDP3200 är att USB-porten sitter på baksidan, detta gör det lite meckigt när man vill se på en film från exempelvis ett USB-minne. .

Artikel 38-1443 "1m USB förlängningskabel Hane-Hona" på ClasOhlson för 69:- löser ju det problemet lätt....

Man kanske ska gå så långt som att köpa en DVD-spelare med HDMI ut och låta receivern göra uppskalning istället...

1
Bevaka tråden