Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägger man in facebook under notiscenter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ja, inte helt oväntat så undrar jag; Hur lägger man in facebook under notiscenter?

Tackar för svar!

Och du menar i Mountain Lion? Du pratar inte om iOS, antar jag?

Svaret är: Det går inte (ännu?).

Det är bara appar - inte webb-sidor - som kan kommunicera med Notiscenter. Och under OS X så är ju Facebook bara en webb-sida, inte en fristående app.

Och även om det hade varit en app, så är det nog än så länge bara Apples egna appar (typ Mail, Calendar och Reminders) som har stöd för Notiscenter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-08-10 02:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är bara appar - inte webb-sidor - som kan kommunicera med Notiscenter.

Inte riktigt, Twitter fungerar med Notiscenter och där behövs ingen app.

Ursprungligen av jahve:

Inte riktigt, Twitter fungerar med Notiscenter och där behövs ingen app.

Japp, men då är det en "specialkoppling" som är inbyggd i systemet. Jag menade att en webbsida vilken som helst kan ju inte fås att kommunicera med Notiscenter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-08-10 02:21

Det kommer ihöst, se Apple - OS X Mountain Lion

Jag har betan av FB-integrationen installerad och kan säga att notiscenter håller sig djävulskt passivt i sitt förhållande till FB, även om den är inställd på att visa banners.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-10 09:07

Finns det någon facebook app till Growl? Isf löser detta problemet tillsammans med http://collect3.com.au/hissapp/

Så här ser det ut hos mig, men det kommer inga notiser. Fast det är ju så klart en beta.

1
Bevaka tråden