Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butiksrykten: Apple Store till Täby Centrum

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-09 08:55

Mycket bra, slipper man åka in till stan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-09 14:11
Ursprungligen av keptang:

Mycket bra, slipper man åka in till stan.

En lanthandel!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-09 09:22

Om det stämmer att Apple öppnar en butik den 15 september borde det gå att få fram vilken lokal i Täby Centrum det handlar om. Någon som bor där kanske kan kolla vilken lokal som det iså fall byggs om för fullt i?

Men jag måste samtidigt säga att det vore kul med lite mer tyngd i rykten/källor. Tittar man på den andra tråden om Apple Store till Sverige så har det också hänvisats till källor/säkra uppgifter. Därmed inte sagt att Täby är fel.

Det fanns ju tidigare ett NK i Täby...

Lite trist läge tycker jag. Förutom närboende är det mest bilburna som handlar där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-09 13:59
Ursprungligen av M. Sundbom:

Det fanns ju tidigare ett NK i Täby...

Lite trist läge tycker jag. Förutom närboende är det mest bilburna som handlar där.

Jag håller med. Det är utan tvekan ett riktigt risigt läge och någonstans som det faktiskt är krångligt att ta sig till. Kommunalt är det en mardröm och det kommer nog bli som du säger att det bara är närboende och bilburna som tar sig dit. Hur är det ens tänkt att apple store ska kunna locka till sig besökare på samma sätt som om butiken hade legat mitt inne i stan?

  • Medlem
  • 2012-08-09 14:29
Ursprungligen av Samori:

Hur är det ens tänkt att apple store ska kunna locka till sig besökare på samma sätt som om butiken hade legat mitt inne i stan?

Är väl inget som säger att det bara blir en butik?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-09 14:35
Ursprungligen av Zepto:

Är väl inget som säger att det bara blir en butik?

Nope, tidigare rykten sa ju att det planerades en butik till i stockholm men att täby ens är tilltänkt förvånar mig. Det ligger verkligen _HELT_ off. Kista Centrum t.ex hade varit förståeligt med tanke på alla IT-företag som ligger där i närheten, även fast det såklart också hade varit ett underligt val.

Senast redigerat 2012-08-09 15:08

Sverige vs Apple. 0-1

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-08-09 18:09

NK är finare stället ! Apple väljer hellre exklusiva kvarteret

Som bilburen passar Täby bättre än centrala Stockholm.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-09 23:34

Som konsument är en Apple Store i Täby = 0

Men att den skulle hamna där tvivlar jag starkt på.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-10 07:14

Ja det hade ju varit mer logiskt att ha den inne i city MEN ska den ligga i ett köpcentrum är Täby Centrum helt klart det bästa centrumet eftersom det är det största samt att det öppnar massa nya butiker som inte finns någon annanstans i Sverige.

Sen skadar det inte att jag bor ett stenkast därifrån och kommer kunna gå till butiken på 5min

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-10 10:18

Kainen, vad är det för butiker som finns där som inte finns någon annan stans i sverige?

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-10 12:41

en av två Hollister butiker ligger i TC.
Vans kommer öppna.
Sephora kommer öppna.
Finns säkert fler...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-10 12:52

Det är bara dom som bor i Täby, eller i närheten därav som tycker att det är bra. Det är en avkrok och inga utbölingar som besöker Stockholm åker till Täby. Det är en bonnhåla.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-10 13:05
Ursprungligen av Konrad:

Det är bara dom som bor i Täby, eller i närheten därav som tycker att det är bra. Det är en avkrok och inga utbölingar som besöker Stockholm åker till Täby. Det är en bonnhåla.

Det är din åsikt och med den där attityden så kan man inte ta någonting du skriver på allvar. Du är bara sur för att du bor för långt bort. Men ta inte ut det på Täbyborna (Som garanterat inte uppskattar att bli kallade bönder) eller på bönderna för den delen heller som säkert inte uppskattar att bli jämförda med Täbybor.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-11 19:32
Ursprungligen av kainen:

Det är din åsikt och med den där attityden så kan man inte ta någonting du skriver på allvar. Du är bara sur för att du bor för långt bort. Men ta inte ut det på Täbyborna (Som garanterat inte uppskattar att bli kallade bönder) eller på bönderna för den delen heller som säkert inte uppskattar att bli jämförda med Täbybor.

Värst vad känsligt det var då. Täby ligger ju inte ens i Stockholm, det är en avkrok utanför.
Att lägga en Apple Store där vore ett stort misstag. Den måste såklart ligga i city.
Och jag kommer inte att springa benen av mig och tokhandla bara för att det finns en Apple Store, som vissa tydligen tänker göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-10 12:49

En placering av en Apple Store i Täby är bara löjlig. Den ska självklart ligga inne i City.

  • Medlem
  • 2012-08-10 13:12

Nacka Forum är än så länge ca 4000 kvm större än Täby Centrum även om Täby har stora planer på utbyggnad.
Nacka Forum - Om Nacka Forum
Taby Centrum - taby-centrum-live

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-10 13:25
Ursprungligen av Baron:

Nacka Forum är än så länge ca 4000 kvm större än Täby Centrum även om Täby har stora planer på utbyggnad.
Nacka Forum - Om Nacka Forum
Taby Centrum - taby-centrum-live

Sant... men inte länge till. Vet inte om de 4000kvm stämmer heller då en ny sektion (utbyggnad mellan gamla TC och parkeringsgaraget) med butiker har "smygöppnat" för någon vecka sedan.

  • Medlem
  • 2012-08-10 13:21

Men här i Skåne har vi andra köpcentra som redan är större. Väla Centrum i Helsingborg har redan 70.000 kvm mot Täbys 48.000 (78.000 år 2013), Entré i Malmö på 55.000, Emporia med 93.000 nu i höst osv.
Vad är grejen med Täby?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-10 13:28

Men det handlar inte bara om storleken på centrum/gallerian, kundunderlag och köpkraft är ju viktiga faktorer som måste räknas in. För Apples del så borde det väl dessutom handla om att synas med sin butik? Jag tror fortfarande att det blir i centrala Sthlm men det behöver ju inte betyda att det inte blir Täby också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-10 13:35

Täby låter väldigt "off" jämfört Apples butiker runt om i världen. Centralt i Stockholm, Göteborg eller Malmö låter mer rimligt. Men vi får väl se vad de har för planer!

  • Medlem
  • 2012-08-10 13:43

Men i Malmö kommer det inte heller att ligga i centrum utan nästan ute vid brofästet. Visserligen lätt att ta sig till både med kollektivtrafik och bil.

För min del delar jag in det i 2 zoner. Inom Eslöv eller utanför Eslöv. Precis som jag förutspådde kommer de att hamna utanför Eslöv. Centrala Stockholm, Malmö och Täby ligger som bekant utanför Eslöv.

Täby?! Jisses - då har någon lurat ledningen i Cupertino (som givetvis inte vet ett skit om Sverige och Stockholm och är helt i händerna på svenska konsulter i detta fall). Täby?! Herregud - det är ju en fruktansvärt trist och sömnig förort på slätten (i t.ex. Skärholmen är det fart och fläkt i alla fall). Bara dom i Täby är väl i Täby? Vem åker dit?
Kanske blir det en liten butik där också, men det är klart att Apple smäller upp något innanför murarna. Det är inte bilistkunder i första hand dom har. Vad jag vet satsar dom på kollektiva kommunikationsnav - åtminstone på amerikanska östkusten och globalt. Apple är ett progressivt företag. Hamnar dom bara i Täby så har någon lurat dom.
Detta rykte måste vara ren nys. Det tror jag.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-08-10 15:07

Som boende 64 mil från Stockholm är jag ändå där ganska ofta, både i arbete och privat, men har aldrig varit i Täby. Känns inte rätt...

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-10 15:27
Ursprungligen av gunek:

Som boende 64 mil från Stockholm är jag ändå där ganska ofta, både i arbete och privat, men har aldrig varit i Täby. Känns inte rätt...

OM det blir en Applestore här så kanske du får en anledning till att komma hit?

Personligen hoppas jag ju på att det blir en Applestore i Täby Centrum men jag tror inte på det föränns jag ser det. Det känns inte "rätt". Inte som första butik i Sverige i alla fall... den borde hamna i centrala Stockholm. Just för att Stockholm är huvudstad.

Tycker också det låter väldigt konstigt att de skulle lägga det i Täby, det känns inte som om det finns lika stort kundunderlag där som det gör mitt i stan. Tvivlar på att de som ska köpa sin första mac och bor inne i stan eller någon förort som inte ligger åt det hållet skulle ta sig dit för att köpa den. Då åker man hellre till stan isåfall.

Men ja, det är vad jag tycker. Och man vet ju aldrig, allt kan ju hända

Bevaka tråden