Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa slutna hörlurarna till iPhone - NOCS total skit

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu avverkat två NOCS hörlurar till min iPhone men de är helt värdelösa. Knapparna för att ta samtal och reglera volymen lägger av efter ett tag och ett par tappade helt sin svarta färg. Blev blåflammiga och hemska. Det enda bra med NOCS, och som är viktigt för mig musiknarkoman som jag är, är att de är känsliga och det går att spela ordentligt högt och slippa stadens oljud när man är ute och rör på sig.

Nu ska jag reklamera mina andra par NOCS och vill inte ha skiten mer. Jag är beredd att betala en slant för ett par riktigt bra lurar. Viktigt är att det går att spela rejält högt, är acceptabelt bra ljud samt att handsfree knapparna och mikrofonen håller mer än en månad. Kvalitet helt enkelt. Så är det någon som har tips tar jag mycket tacksamt emot dem. Men hur är det med iPhone 5., kommer de att ha ett annat hörlursuttag eller är det jag som missuppfattat? Vill ju att de ska hänga med ett tag.

Tack på förhand!

//L

PS. Jag skrev inte i tråden om inear-lurar eftersom jag redan har sådana men de låter inte tillräckligt högt och bra enligt mig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-08 18:40

Vad gäller iPhone5 kommer de troligen att flytta uttaget till undersidan, men ingen skillnad på själva uttaget.

Tack för svaret. Föredrar klart att ha uttaget på ovansidan som nu men det är väl bara jag. Varför undersidan? Någon som känner till Beats Studio Over-Ear-hörlurar? Kostar modiga 2.690:- men det är det värt bara de låter högt och bra. Har aktiv buller dämpning och det har jag ingen erfarenhet av. Någon som känner till dessa. Eller några likvärdiga?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-09 00:29
Ursprungligen av Townes97:

Tack för svaret. Föredrar klart att ha uttaget på ovansidan som nu men det är väl bara jag. Varför undersidan? Någon som känner till Beats Studio Over-Ear-hörlurar? Kostar modiga 2.690:- men det är det värt bara de låter högt och bra. Har aktiv buller dämpning och det har jag ingen erfarenhet av. Någon som känner till dessa. Eller några likvärdiga?

Det enda rätta i min värld är att ha hörlursuttaget på undersidan, detta för att när man tar upp telefonen ur fickan så ligger den redan på rätt håll i handen och man behöver inte vända den 180 grader.

Ursprungligen av zinned:

Det enda rätta i min värld är att ha hörlursuttaget på undersidan, detta för att när man tar upp telefonen ur fickan så ligger den redan på rätt håll i handen och man behöver inte vända den 180 grader.

Beror inte det på hur man stoppar ner den?

Beats-lurarna är bra och sköna, men de läcker tyvärr en del. Vissa anser att det är ett problem, andra gillar att dela med sig av sin musik.

Jag gillar själv verkligen Skullcandy Aviator. Inte alls som resterande Skullcandy-lurar, utan faktiskt BRA ljud.

Jag har hört att Beats har överdriven bas och kan gå sönder lätt. Bullerdämpningen kräver batterier och när dom tar slut så funkar inte lurarna alls, till skillnad från Monster Inspiration

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-09 10:00

Jag är helt såld på mina Pioneer HDJ 2000, tycker dem är helt underbara, kan i princip spela hur högt som helst utan att det låter dåligt, det är väll mer att öronen inte pallar trycket. Köpte Beats innan dessa men det funkade inte för mig för dem tryckte för mycket på huvudet så dem blev obekväma.

Skillnaden mellan Beats och Pioneers är mest basen, Beats ger mycket mer bas, men jag upplever att Pioneers återger ljudet mer som det är tänkt att det ska vara. Dock är jag lite osäker på om det finns någon headset/mic/reglage lösning till dem. Sladden är utbytbar så där kanske finns någon annan sladd som har detta, eller någon 3:e partshistoria kanske.

Hej! Tack för den här tråden.

Jag söker samma sak som TS..

Har fått tips om Monsters inspiration som kommer på marknaden i september men redan nu finns på svenska Apple store. Men jag vill gärna testa dom.

Bose tipsar folk om också..

Tackar för svaren! Dr Dre Beats har mycket riktigt en förstärkt bas och diskant och ljudet kan inte sägas vara neutralt. Men detta är naturligtvis avsiktligt. Tyckte ljudet passade bra ute på stan bland spårvagnar, bussar, bilar, bensindrivna helvetesmaskiner, tryckluftsborrar och allmänt högljudda galningar när jag testade dem. Inget ljud jag vill ha hemma i vardagsrummet men ute på stan funkade det förvånansvärt bra.

Men Monster Inspiration låter onekligen intressanta. Plågsamt dock att behöva vänta en månad eller mer. Vågar inte köpa från Apple Store då jag naturligtvis vill lyssna först och bla få reda på om det går att få ut rejäl volym. Vill kunna spela mycket högt. Väldigt bra att de fungerar även utan batteri. Ljudet sägs vara neutralare och om det är bra eller dåligt kan bara en provlyssning avgöra. Ingen här som har dem?

Någon som har en har en förklaring på varför Apple Store inte står med som säker återförsäljare av Monster och Dr Dre på denna sidan: Brands for Success: Återförsäljare ? Dr. Dre påstås vara en av världens mest piratkopierade produkter. Men Apple Store bör väl vara seriösa? Eller är de samma giriga isterbukar som skulle mörda sin mor för en krona som samhället uppenbart kryllar av?

Tack igen!

Ursprungligen av Townes97:

Någon som har en har en förklaring på varför Apple Store inte står med som säker återförsäljare av Monster och Dr Dre på denna sidan: Brands for Success: Återförsäljare ? Dr. Dre påstås vara en av världens mest piratkopierade produkter. Men Apple Store bör väl vara seriösa? Eller är de samma giriga isterbukar som skulle mörda sin mor för en krona som samhället uppenbart kryllar av?

Tippar på att Apple Store köper in på internationell nivå och därför köper direkt från Monster.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Tippar på att Apple Store köper in på internationell nivå och därför köper direkt från Monster.

Tror också att det är så. Har vart i kontakt med agenturen och dom kommer i september till butik med ett riktpris på 3000. Alltså är Apple Store några hundralappar billigare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-08-15 18:54

Jag kör A-Jays Four och tycker de är helt suveräna! Extra plus för den vinklade kontakten, man riskerar inte bryta sönder den när man böjer sig ner och har den i fickan etc. Även de platta sladdarna är skönt för mig som bökar ner dom i fickan oftast.

Ursprungligen av CEk:

Jag kör A-Jays Four och tycker de är helt suveräna! Extra plus för den vinklade kontakten, man riskerar inte bryta sönder den när man böjer sig ner och har den i fickan etc. Även de platta sladdarna är skönt för mig som bökar ner dom i fickan oftast.

Hur kopplar du det till rubriken i den här tråden? Finns en annan tråd för in-ear.

( Själv tycker jag dom är sjukt obekväma. Micken känns tung och slår emot kläderna när man går.)

1
Bevaka tråden